Voorbeschouwing Bekkerveld-Wittenhorst en selectie

12 september 2014

Beste sportvrienden,

De kop is eraf. Onder geweldige en onvergetelijke omstandigheden vond de derby tegen Venray afgelopen zaterdagavond plaats.
Aan alles was te merken dat de Horster gemeenschap hier al tijden naar snakte. Voor de wedstrijd werden Dominique Janssen en André Koolhof gehuldigd voor de massaal toegestroomde toeschouwers (rond de 1500!), de aftrap werd verricht door de burgemeesters van Horst en Venray en tijdens de rust waren er activiteiten geregeld voor de jeugd. Namens de spelersgroep en begeleiding willen we alle supporters bedanken voor hun komst en tevens iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan de organisatie van activiteiten rondom deze wedstrijd. Het is voor ons spelers geweldig om voor zoveel publiek te mogen spelen; een onvergetelijke ervaring!

De beginfase van de wedstrijd was er een van aftasten: beide teams begonnen ietwat nerveus aan de wedstrijd en dit was ook wel te zien. Gaandeweg de eerste helft werd Venray sterker en moesten we iets gas terugnemen. Al met al bleven we keurig overeind en tijdens de tweede helft gooiden we de schroom langzaam maar zeker van ons af. Dit resulteerde meteen in enkele mooie kansen voor ons en Venray werd zodoende teruggedrongen.
Dat we uiteindelijk via een mooie goal van Rob Zanders wisten te winnen, was geweldig voor het team, maar ook met name voor de vele supporters.

Aanstaande zondag brengen we een bezoek aan Bekkerveld (Heerlen). Deze ploeg degradeerde afgelopen seizoen uit de Hoofdklasse, maar beschikt over een sterke ploeg met gelouterde spelers met ervaring op Top- en Hoofdklasserniveau. Afgelopen zondag won deze ploeg de eerste wedstrijd op bezoek bij Geldrop met minimale cijfers. Voor ons is het dus zaak om zondag sterk voor de dag te komen tegen Bekkerveld en de punten mee naar Horst te nemen.

Daarom roep ik u allen, supporters, op om ook zondag weer met z'n allen met ons mee naar Heerlen af te reizen. Er is nog plaats in de bus.

Let wel: de wedstrijd wordt gespeeld op het sportpark van RKVV Weltania! Adres: Sportpark Terworm, Koekoeksweg 2, Heerlen.

Met sportieve groet,

Will Spreeuwenberg

Selectie

Bekkerveld - Wittenhorst - zondag 14 sept. - 14.30 uur

Kevin van Asten, Lars Blenckers, Daan Hendriks, Willem Heijnen, Jordi Janssen, Marc van Rens, Bram Rubie, Jeffrey Spee, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg,,John Tissen, Daan Verlijsdonk, Bart Zanders, Rob Zanders, Tom Zanders.

Bijeenkomst: 11.45 uur de Lange.

Vertrek bus: 12.15 uur ING-bank.

Supporters let op: Bekkerveld speelt voorlopig hun thuiswedstrijden op het sportpark van Weltania, gelegen aan de Koekoeksweg 2 in Heerlen.