Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 21 april 2018

18 april 2018

Omdat de wedstrijd van afgelopen zaterdag al na zeven minuten werd gestaakt, zullen de benen van de mannen van Wittenhorst JO19-1 extra fris zijn. Deze energie zullen zij aanstaande zaterdag nodig hebben om in Sittard DVO JO19-1 te verslaan. De Zuid-Limburgers staan voorlaatste en houden hiermee alleen IVO JO19-1 onder zich. De Sittardenaren wonnen slechts één van hun laatste elf competitiewedstrijden en kregen de meeste tegengoals van alle ploegen in deze Hoofdklasse. De eerdere ontmoeting in Horst (8-0) zal extra vertrouwen geven aan de ploeg van trainers Marcel Rooijmans en William Lensen. De Horstenaren zijn nog volop in de race voor de nacompetitie voor promotie naar de Vierde Divisie. Succes!

Wittenhorst JO17-1 speelt twee thuiswedstrijden in vier dagen. Vanavond (woensdag) speelt de ploeg van Kevin van den Berg en Stan Theeuwen om 20.00 u. de kwartfinale van de beker tegen SHH uit Herten. De Zuid-Limburgers zijn koploper in de Hoofdklasse en zijn dit niet zomaar: maar liefst veertien van de zestien wedstrijden werden gewonnen en promotie naar de Vierde Divisie ligt voor het oprapen. Het wordt interessant om te zien hoe een middenmoter uit de Vierde Divisie en de koploper van de Hoofdklasse elkaar gaan bespelen. Veel tijd om de rusten hebben de Horstenaren niet: a.s. zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen Rood Wit ’62 uit Helmond. De Brabanders staan één plek lager (7e om 8e), maar hebben wel al twee wedstrijden meer gespeeld dan de oranjehemden. Deze thuiswedstrijd is een uitgelezen kans om de ruime nederlaag tegen Blauw Geel ’38 te vergeten. Succes!

Zaterdag 21 april wordt een speciale dag voor de spelers van Wittenhorst JO15-1. Deze middag mag de ploeg van Richard Kleuskens op bezoek bij de kersverse kampioen FC Eindhoven JO15-1, dat haar thuiswedstrijden afwerkt in het Jan Louwers Stadion. Op het Eindhovense kunstgras mogen de Horstenaren proberen om het de Eindhovenaren opnieuw lastig te maken: eerder dit seizoen wist de ploeg van Leon Kantelberg en Patrick Paauwe ternauwernood met 1-2 te winnen in Horst. Nu de titelstrijd al vroeg is beslist, kunnen beide ploegen vrijuit gaan voetballen en belooft het een interessante krachtmeting te worden. Succes!

Het goed draaiend Wittenhorst JO14-1 krijgt UNA JO14-1 uit Zeelst op bezoek. De in het geel spelende Brabanders wonnen de eerdere confrontatie in september geflatteerd met 4-0 en eindigden de Hoofdklasse als tweede, waar Wittenhorst deze als vijfde afsloot. Nu zijn de rollen omgedraaid: na vijf wedstrijden staat de ploeg van Peter Rijs en Danny van den Berghe keurig vierde, waar de Brabanders slechts één wedstrijd wisten te winnen en zevende staan. Het wordt voor beide ploegen een mooie uitdaging om de aansluiting met de top te behouden. Komt dat zien, a.s. zaterdag om 11.30 u. op Sportpark Ter Horst!

De nummer twee van de Derde Divisie, Wittenhorst JO13-1 speelt om 10.30 u. haar thuiswedstrijd tegen NWC uit Asten. Op 18 november 2017 leed men de laatste competitienederlaag.
Saillant detail: de bezoekers brachten de ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres deze nederlaag toe. De Brabanders draaien een keurig seizoen en staan met 31 punten uit zestien wedstrijden slechts twee plekken en evenzoveel punten lager. Wel speelden zij één wedstrijd meer dan de Horstenaren. De thuisploeg speelde de laatste twee wedstrijden gelijk en zal gebrand zijn om de concurrentie voor plek twee achter zich te houden. Succes!

Op hetzelfde tijdstip als de JO13-1 zal ook Wittenhorst JO12-1 haar thuiswedstrijd gaan afwerken. De ploeg van Jan Beijers, Ramon Tijssen en Jordi Boekesteijn ontvangt dan Sportclub Irene JO12-1, dat zich met vijf punten uit vijf wedstrijden terugvindt in de onderste regionen van de Eerste Klasse. De Horstenaren wonnen en verloren zowel drie wedstrijden en staan keurig in de middenmoot. De dames en heren dienen een reeks neer te zetten om aan te sluiten bij de bovenste regionen van deze spannende competitie. De onderlinge verschillen zijn klein, dus een paar overwinningen kan al veel teweeg brengen. Succes!