Wittenhorst morst dure punten in Weert

19 april 2018

Het venijn zat wel erg letterlijk in de staart van de wedstrijd tussen Wilhelmina ’08 en Wittenhorst. Terwijl Wittenhorst dacht de punten binnen te hebben, kwam het uiteindelijk zeer bedrogen uit. Het missen van de vele kansen brak Wittenhorst in de slotfase lelijk op.

Vanaf het eerste fluitsignaal zocht Wittenhorst nadrukkelijk de aanval.  Scherpte voorin was echter een ander ding en een royaal aantal riante kansen werd om zeep geholpen. Frank Peeters had na 10 minuten wel erg veel pech dat zijn snoeiharde kopbal rakelings over het Wilhelmina doel vloog.  Even later strandde een goed lopende Horster aanval tot twee keer toe: zowel Daan Verlijsdonk alsmede Thom Derks hadden het vizier niet goed afgesteld. Pas na ruim een kwartier spelen kon Wilhelmina middels een hard schot iets terug doen: Sjors Witt stond paraat. De daarop volgende Horster aanval  leverde een enorme kans op voor Willem Heijnen.  Ook hij miste jammerlijk. Na 22 minuten  werd het spel bijna een kwartier  stilgelegd wegens een blessure van scheidsrechter Theelen. Een vervanger werd snel gevonden en  de wedstrijd kon toch nog doorgang vinden. Beide ploegen misten in het resterende deel van de eerste helft echter  de finesse in de passing op het hobbelige veld om er een aantrekkelijke partij van te maken. Wilhelmina hanteerde  de onnauwkeurige  lange bal hopend op toeval of  een gelukkige uitbraak. Wittenhorst speelde vaak in de eindfase onnauwkeurig en was niet scherp genoeg voor het doel. Na 41 minuten voetbal vond de vervangende scheidsrechter het blijkbaar genoeg en floot voor de rust, om vervolgens de tijd die niet gespeeld was, er na rust niet  bij te tellen.

Ook na rust bleef Wittenhorst duidelijk de betere ploeg, maar de spitsen grossierden ook nu in het missen van mooie kansen, met als dieptepunt een enorme kans in de 57e minuut. Wilhelmina beet zich meer en meer vast op het drukke middenveld.  Een enkele kans leverde zelfs gevaar op: een hard schot van van Geffen kon nog net gekraakt worden. In de 88e minuut leek Wittenhorst de volle winst dan toch verdiend te grijpen. Een voorzet van Marco Daniëls werd door de Thom Derks tegen de touwen gewerkt: 0-1. Wittenhorst dacht matchwinnaar te zijn, maar kwam een minuut later zeer bedrogen uit. Een alles of niets bal van Wilhelmina werd door de Wittenhorst defensie onvoldoende weggewerkt. Uit de vervolgens onoverzichtelijke situatie kon Arne van Geffen de bal voorbij Sjors Witt krijgen: 1-1. De deceptie was groot, echter in de slotminuut kreeg Wittenhorst nog een levensgrote kans op winst. Opnieuw belandde de bal echter recht in de handen van de Weerter doelman. Een zuur puntenverlies werd het loon voor Wittenhorst: het missen van te veel kansen brak de oranjehemden danig op.

Doelpunten: 88 Thom Derks 0-1; 89 Arne van Geffen 1-1

Wittenhorst: Sjors Witt, Tom Zanders (79 Ruud Meijers), Kevin van Asten, Frank Peeters,
Marco Daniëls, Daan Verlijsdonk  (74 Daan Hendriks), Willem Heijnen (57 Rob Zanders), Stevie Hattu, Bart Zanders,  Michiel Hanssen, Thom Derks