Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 27 oktober 2018

23 oktober 2018

Medekoploper van de Vierde Divisie, Wittenhorst JO19-1, ontvangt op het eigen hoofdveld MMC uit Weert. De bezoekers zijn nog zoekende naar de eerste overwinning en kregen al zeventien doelpunten om de oren; het meeste van alle teams. De ploeg van hoofdtrainer Richard Kleuskens is daarentegen nog foutloos en wist de laatste twee wedstrijden nipt in haar voordeel te beslissen (2-1). Met zware uitwedstrijden naar Dommelen en Best in het vooruitzicht, is het belangrijk om de drie punten zaterdag in Horst te houden. De wedstrijd begint om 14:30 uur.

Na twee opeenvolgende nederlagen wordt het tijd dat Wittenhorst JO17-1 de onderste regionen van de Vierde Divisie gaat verlaten. Deze mogelijkheid komt tegen een directe concurrent, namelijk WODAN uit Eindhoven. De Brabanders zijn nog zonder overwinning en moesten in vier duels maar liefst twintig tegendoelpunten incasseren. Met de wetenschap dat de ploeg van Kevin van den Berg bijna altijd scoort, wordt het zaak de verdedigende organisatie op orde te hebben zodat de punten mee naar Limburg worden genomen.

Hoofdklasser Wittenhorst JO17-2 maakt zaterdag de reis naar Beek en Donk, waar Sparta ’25 gastheer is van het zoveelste Brabantse/Limburgse onderonsje van dit weekend. De ploeg van trainer Kevin Koolhof verloor tot dusver slechts eenmaal en is een garantie voor doelpunten: in vier competitieduels trof het twaalf maal doel, tegenover elf tegendoelpunten. De thuisploeg staat één plek hoger (vijfde) en heeft een gat van vier punten naar de ploeg van aanvoerder Sven Kuijpers. Het wordt dus voorlopig aan- of afhaken bij de top-vijf.

Nadat afgelopen zaterdag pas na penalty’s werd verloren van Tweede Divisionist JVC Cuijck, staat voor Wittenhorst JO15-1 aanstaande zaterdag de volgende uitdaging op de stoep. Op het eigen Sportpark Ter Horst is men gastheer voor Best Vooruit, dat exact gelijkstaat met de ploeg van trainer Ken Peeters. De Derde Divisie lijkt een competitie te worden waarin veel ploegen nauwelijks onderdoen voor elkaar. Het klinkt clichématig, maar voor de nummer zeven wordt het aanhaken bij de top-drie óf een pas op de plaats maken en voorlopig het gevecht in de subtop aangaan. De wedstrijd begint om 13.15 uur.

Een drukke tweede helft van de week voor de mannen van Wittenhorst JO14-1. Aanstaande donderdag (25 oktober) treedt de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens aan in de tweede ronde van de beker tegen Mierlo Hout. De koploper van de Eerste Klasse (Mierlo) ontvangt de medekoploper van de Hoofdklasse om 19.00 uur. Twee dagen later spelen de Horstenaren de thuiswedstrijd tegen de Brabanders van SV TOP. De bezoekers uit Oss staan één plek lager en hebben een duel minder gespeeld. Met een doelsaldo van 0 (6 voor en 6 tegen), liggen er zowel verdedigend als aanvallend kansen voor de oranjehemden. Deze wedstrijd begint om 11.30 uur.

Wittenhorst JO13-1 gaat een spannende zaterdag tegemoet. Om aansluiting te blijven houden met de ploegen boven zich, zal er gewonnen moeten worden op bezoek bij Brandevoort in Helmond. Beide teams zijn als enige nog zonder zege, waar de Horstenaren nog geen punt hebben kunnen veroveren. Winnen betekent in ieder geval het verlaten van de laatste plek. Het veldspel is zichtbaar aan het verbeteren en dit biedt houvast voor een goed resultaat in Brabant. Zet ‘m op!

Na de oefenzege op het Woezik JO12-1 van Ton Kosterman, kan het vizier van Wittenhorst JO12-1 weer op de competitie. Aanstaande zaterdag treedt de ploeg van trainer Peter Rijs in eigen huis aan tegen het ongeslagen Stiphout Vooruit, dat met twee overwinningen uit evenzoveel wedstrijden voorlopig op een vierde plek bivakkeert. De Horstenaren pakten twee weken geleden hun eerste competitiepunt en staan voor de pittige, maar mooie uitdaging om het de bezoekers uit Helmond lastig te maken. De thuiswedstrijd staat gepland voor 10:00 uur.