Verslag selectieteams zaterdag 27 oktober 2018

27 oktober 2018

Dat ze favoriet waren was duidelijk, een overwinning was de algemene verwachting, maar niet met zo'n overmacht. Op het eigen hoofdveld heeft Wittenhorst JO19-1 de koppositie weer heroverd door MMC Weert met een 15-1 (!) nederlaag huiswaarts te sturen. Bij rust stond de ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, John van Mil en Kevin de Mulder al met 7-0 voor. Treffers van Daan Driessen (2), Jarno Philipsen (2), Niek van der Sterren (2) en Giel Beurskens zorgden voor deze uitzonderlijke ruststand. Meteen na rust maakten de bezoekers een knappe goal, waarna de Horstenaren het heft weer in handen namen. Doelpunten van Stijn Jenneskens (3), Sangay Tamang (2), 'Mootje', Niek en Erik Beelen zorgden voor deze enorme zege. Met uitwedstrijden naar Dommelen (4e) en Best Vooruit (op doelsaldo 2e) in het vooruitzicht, worden het belangrijke weken.

Wittenhorst JO17-1 leed haar derde nederlaag op een rij in de Vierde Divisie. Op bezoek bij WODAN, dat voorafgaand aan de wedstrijd één plek lager stond, werd met 4-1 verloren. De ploeg van Kevin van den Berg, Danny van den Berghe, Eric Driessen en gelegenheidsvlagger Joop Zanders keek al snel tegen een achterstand aan doordat een voorzet vanaf rechts beheerst werd afgewerkt. Na tien minuten maakte aanvoerder Nick Driessen gelijk uit een fraaie vrije trap. Vervolgens vergaten de Horstenaren op voorsprong te komen en keek men bij rust tegen een 1-3 achterstand aan. In de tweede helft wisten de oranjehemden de wedstrijd niet te keren en moest het een vierde tegentreffer incasseren. Volgende week komt de ongeslagen koploper Brabantia naar Sportpark Ter Horst.

Een onnodige nederlaag vandaag voor Wittenhorst JO17-2 op bezoek bij Sparta '25. In de eerste helft creëerde de ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk enkele 100% kansen en moest men met minimaal een 1-3 voorsprong de kleedkamers opzoeken. De Horstenaren waren over de gehele wedstrijd gezien dan ook voetballend de betere ploeg. Helaas werd in Beek en Donk met 2-1 verloren.

Na een 2-1 thuiszege op concurrent Best Vooruit heeft Wittenhorst JO15-1 zich weer gemeld in de bovenste regionen van de Derde Divisie. De ploeg van Ken Peeters, Sander Rambags en Lei Schampers liet het betere van het spel zien en won dan ook verdiend van de Brabanders. Met uitwedstrijden naar Mierlo Hout (zesde) en Scharn (tweede) in het vooruitzicht, worden het belangrijke weken voor de ploeg van aanvoerder Tom Driessen.

Wittenhorst JO14-1 is medekoploper af. In een spannend en redelijk gelijkopgaand duel werd er thuis tegen SV Top met 1-1 gelijkgespeeld. Na een 0-0 ruststand en een 1-1 stand vlak voor tijd, miste de ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst een penalty voor de 2-1 zege. Een zeer hectische slotfase werd op deze manier met een gelijkspel besloten. Koploper UNA is nu twee punten los. Afgelopen donderdag wisten de Horstenaren door een 7-2 zege op bezoek bij Mierlo-Hout de laatste zestien te bereiken van de beker. De uitslag doet vermoeden dat dit met speels gemak ging, echter boden de Brabanders flink weerstand aan de oranjehemden. Resultaat van deze prachtige overwinning is een voortzetting van het mooie bekeravontuur.

De kop is eraf: Wittenhorst JO13-1 heeft haar eerste punt gepakt in de Derde Divisie. Op bezoek bij concurrent SV Brandevoort JO13-1 werd met 1-1 gelijkgespeeld. De krachten werden door beide ploegen duidelijk verdeeld over beide helften. In de eerste helft (1-1), was de thuisploeg beter, o.a. omdat de Horster ploeg te weinig beleving toonde. Een mooie goal van Kyra, na een dito assist van Daniël, zorgde voor een positieve afsluiting van het eerste half uur. Na rust vergat de ploeg van trainer Roy Broos de trekker over te halen en het veldoverwicht uit te drukken in drie punten. Ondanks deze gemiste kans, mogen de dames en heren trots zijn op deze prestatie. Ga zo door!

Wittenhorst JO12-1 beleefde een zware zaterdagochtend op het eigen Horster kunstgrasveld. Het nog ongeslagen Stiphout Vooruit was met duidelijke cijfers te sterk: 0-7. Volgende week wacht opnieuw een zware opgave, wanneer de ploeg van Peter Rijs, Laurens van den Dungen en Rik Geurtjens op bezoek gaat bij medekoploper Sportclub Irene. Gelukkig is in het voetbal niets onmogelijk en zijn er nog voldoende wedstrijden om de weg omhoog te vinden. Kop op!

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-2 blijft koploper van de Tweede Klasse na een 1-0 overwinning in de derby tegen Venray.
  • Wittenhorst JO19-3 was dicht bij een stunt, maar op eigen veld werd nipt verloren van Hegelsom JO19-1: 3-4.
  • Veel doelpunten bij Wittenhorst JO17-5 tegen Swalmen (11 stuks), Helaas namen de bezoekers de punten mee: 3-8.