Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 4 november 2017

1 november 2017

Het Wittenhorst JO19-1 van trainers Marcel Rooijmans en William Lensen heeft uit de laatste drie competitiewedstrijden zeven punten gepakt en is hierdoor gestegen naar een vijfde plek op de ranglijst. Aankomende zaterdag gaan de mannen een thuiswedstrijd spelen tegen Merefeldia uit Nederweert. Deze ploeg vindt zich terug op een zevende plek en speelde net als Wittenhorst al tegen Sportclub Irene, FC Oda, IVO en Volharding. Tijdens deze wedstrijden behaalde de tegenstander exact evenveel punten als de Horstenaren. Daarentegen is de defensie van Merefeldia kwetsbaar: in vijf wedstrijden kregen zij maar liefst 12 doelpunten tegen. Omdat het verschil op de ranglijst slechts één punt is, belooft het zaterdag op Sportpark Ter Horst een spannend duel te worden. Komt dat zien om 14.30 u.!

Het is tot dusver een zware competitie, die vierde divisie. De mannen van Wittenhorst JO17-1 krijgen veel weerstand en daar leren ze natuurlijk ontzettend veel van. Tegen ploegen als WODAN en Rkvv Emplina kwam men tekort, tegen RKVVO en Sportclub Irene werden wel punten gepakt. Aankomende zaterdag gaat de ploeg van Kevin van den Berg de auto in om een uitwedstrijd te gaan spelen tegen Brabantia JO17-1, dat zes wedstrijden gespeeld heeft en op een vijfde plek staat. Het betreft een ploeg die al vijftien keer scoorde maar daarnaast ook al dertien doelpunten moest incasseren. Een goede wedstrijd om te testen of de Horstenaren kunnen aansluiten bij de subtop van de competitie. Succes mannen!

Het worden de weken van de waarheid voor de mannen van Wittenhorst JO15-1. Na vijf wedstrijden, twaalf punten, 22 voor en 6 tegen, bevinden zij zich op een gedeelde derde plek met Volharding/Sambeek; SJO Weltania Bekkerveld en FC Eindhoven staan ongeslagen bovenaan. Wat zijn de komende drie wedstrijden? Aankomende zaterdag om 12.45 u. thuis tegen Volharding/Sambeek, volgende week uit naar Weltania/Bekkerveld en de week daarna thuis tegen FC Eindhoven. Willen de mannen van Richard Kleuskens en Peter Christiaens bovenin een rol van betekenis gaan spelen, zullen er punten gepakt moeten worden. Succes mannen!

Voor de mannen van Wittenhorst JO14-1 staat een weerzien te wachten met Venray JO14-1. Beide ploegen troffen elkaar vorige maand in de beker; de ploeg van Peter Rijs wist toen met 1-3 te winnen in Venray. Nu staan de Horstenaren na vijf wedstrijden drie punten boven de aankomende tegenstander. Eén ding is zeker: gekeken naar de onderlinge verhoudingen en de recente uitslagen van de tegenstander (overwinningen op Unitas en Emplina, gelijkspel tegen Brandevoort en nipte nederlagen tegen UNA en FC Engelen), kan gezegd worden dat het zaterdag weer een spannende editie zal gaan worden waarbij de wedstrijd op details zal worden beslist. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 11.00 uur!

Het is tot dusver een foutloze run in de competitie voor Wittenhorst JO13-1. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres staat met de volle buit bovenaan en heeft na vijf wedstrijden een doelsaldo van 21 voor en 2 tegen. Met een voorsprong van drie punten op VVV-Venlo en vijf op Nwc en Unitas, is de start veelbelovend te noemen. Die laatste ploeg is aankomende zaterdag in Eindhoven de tegenstander. Unitas is altijd een lastige ploeg om tegen te spelen, al verloren zij afgelopen zaterdag op bezoek bij middenmoter Geleen-Zuid. Het wordt in ieder geval een kans om de concurrentie op nóg grotere afstand te zetten. Succes mannen!

Het Wittenhorst JO12-1 van Jan Beijers gaat op bezoek bij het Brabantse Gemert JO12-1. De tegenstander staat met zes punten uit vijf wedstrijden op een zevende plek. Waar de Horster dames en heren iedere week groeien en bijleren, wordt het tijd om de eerste zege van deze competitie binnen te harken. We zullen zien of dit in Gemert gaat lukken. Alvast veel succes!