Wittenhorst en Deurne tevreden met punt

29 oktober 2017

Voer voor psychologen. Wat is er aan de hand? Wittenhorst speelde in de openingsfase een goede partij. In die periode kroop Deurne enkele malen door het oog van de naald. Thom Derks speelde zich fraai vrij en kon slechts van succes afgehouden worden. Diezelfde speler kon de aanhang van Wittenhorst laten juichen toen hij in de 12e min. vrij werd aangespeeld en bekeken zette hij het scorebord in werking, 0-1.

Nu komen de psychologen aan zet. Waarom zakte Wittenhorst zo ver terug. Een voorsprong en dan dit. De onzekerheid sloot in het gehele elftal. Deurne kon een groot veldoverwicht behalen. De terugspeelbal van Stevie Hattu had toen al afgestraft kunnen worden. Spits van der Steen schoot net naast. De oranjemannen bleven aanmodderen. De gelijkmaker kon eigenlijk niet uitblijven. Door wat geknoei en onvoldoende ingrijpen kreeg Thijs Matheij de mogelijkheid om de stand op 1-1 te brengen. Het zag er toen niet goed uit voor Wittenhorst en bij deze stand kon de kleedkamers opgezocht worden.

Wat zal de tweede helft gaan opbrengen? Het eerste begin niet goed. Sjors Witt had heel wat overuren te verduren. Enkele keren stond Vrouwe Fortuna hem nabij. Dan is het weer de beurt aan de psychologen. Het laatste kwartier was de wedstrijd totaal omgeslagen. Ineens was het Wittenhorst die veelvuldig de winnende treffer kon laten aantekenen. Een offensief dat zijn weerga niet kende. Pogingen van dichtbij door Rob Zanders 2x, Lars Blenckers, Marco Daniels kregen niet zijn verdiende beloning.

Een wedstrijd dat in het voordeel van de thuisclub leek te eindigen had met het grootste gemak in Horster voordeel kunnen eindigen. Voor de neutrale supporters een heerlijke pot.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Verlijsdonk (63. Hendriks), Peeters, Daniels, Rob Zanders, Hejnen (74. Blenckers), Derks (88. Bongers)