Voorbeschouwing Wittenhorst 1 - VV GOES

1 november 2023

Ondanks de 200 kilometer tussen Horst en Goes treft Wittenhorst in VV GOES (“Gezamenlijk Opwaarts Eendrachtig Sterk”) een club waartegen het in het verleden toch 3x gespeeld werd. Tijdens nacompetitiewedstrijden in 2013 en in 2017 trof Wittenhorst namelijk de Zeeuwen. Drie keer trok Wittenhorst aan het kortste eind.

Oudste club van Zeeland

VV GOES is de oudste club van Zeeland, opgericht in 1895. De relatief kleine vereniging telt 12 teams waaronder ook een zaterdagherenteam. In het verleden speelde VV GOES o.a. tot 2021 in de 3e Divisie. Daarna was VV GOES een van de sterkhouders in de 4e divisie. Vorig seizoen werd de competitie met 54 punten afgesloten met een 4e plaats en een doelsaldo van 65-41.

Bekendste speler van VV GOES was de legendarische doelman Frans de Munck, maar ook bekende trainers stonden ooit aan het roer: John Karelse, Gérard de Nooijer en Jan Poortvliet.

Opvallend is dat VV GOES-verdediger Mitchell de Nooijer onlangs nog gespeeld heeft voor het nationale team van Sint Maarten. Ook Matthew Lentink (doelman) werd geregeld opgeroepen en wel voor Aruba.

Dit seizoen wil VV GOES maar één ding en dat is kampioen worden. De bijzonder snelle, zeer beweeglijke ploeg scoort veelvuldig en heeft tot nu toe al 20 punten behaald in 9 wedstrijden met het indrukwekkende doelsaldo van 31-15. Hiermee is VV GOES de  onbetwiste  koploper in de Vierde Divisie C met 2 punten voorsprong op vv Dongen en 3 op UDI’19/CSU. De 10e wedstrijd vandaag is cruciaal want  winst brengt de Zeeuwen de 1e periodetitel. VV GOES gaat er dus vol voor en zal alles op alles zetten om dit doel te bereiken!

Wittenhorst daarentegen heeft wel wat recht te zetten na de nederlaag bij Orion en zal bijzonder sterk gefocust moeten zijn om een gunstig resultaat af te gaan dwingen tegen deze absolute topfavoriet. Het zal dan zeker op teletekst aandacht krijgen (pag. 895).

Al met al ingrediënten voor een mogelijk bijzonder voetbalspektakel. Wij wensen u een mooie voetbalmiddag toe! Op naar sportpark Ter Horst. Aanvang (let op) 14.00 uur.

Spelers van de week

Spelers van de week zijn zondag: Senn van den Bekerom en Tuur Verheijen van de (JO10-4).