VR1 start seizoen met zege

24 september 2018

Na een goede voorbereiding begon afgelopen weekend de competitie. Al direct een kraker in speelronde 1: Wittenhorst speelde thuis tegen Schaesberg.

Beide teams beginnen onrustig aan de wedstrijd. Het eerste kwartier levert dan ook geen grote kansen op. Helaas wel een gedwongen wissel aan de zijde van Wittenhorst: Karin Pieterse wordt in de mangel genomen door 2 speelsters van Schaesberg en raakt daarbij geblesseerd. Karin moet na 12 minuten al het veld geblesseerd verlaten. Wij wensen Karin veel beterschap en hopen op een goed herstel!

Na iets meer dan een half uur spelen openen de oranje zwarten de score. Een geweldige pass van Maud Vermazeren komt terecht bij Michelle de Wit, die de bal tegen de keeper aan schiet, maar Fleur van Veggel is er dan direct bij en tikt de bal binnen: 1-0!
Een eerste helft waarbij niet veel kansen gecreƫerd worden, Wittenhorst meer balbezit heeft en de bezoekers uit Landgraaf niet gevaarlijk worden.

Ook in de tweede helft heeft Wittenhorst meer balbezit en is het de betere ploeg. Na 25 minuten spelen in de 2e helft wordt dit dan ook beloond. Aanvoerder Kris Wijnhoven neemt de corner, de bal komt strak voor het doel en de keepster van Schaesberg tikt de bal in eigen doel: 2-0.

In de 75e minuut is het Donna Janssen die haar officiƫle debuut maakt voor het eerste vrouwenteam van Horst.
In de laatste minuut worden de gasten nog gevaarlijk. Celine Roeffen, die een goede wedstrijd staat te keepen, kan ook in de laatste minuut voorkomen dat we een doelpunt tegen krijgen en daarmee is de eindstand: 2-0.

Volgende week spelen de dames uit tegen Brunssum VR1,