Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 29 september 2018

26 september 2018

Waar het andere selectieteams vorige week niet lukte, zal Wittenhorst JO19-1 gebrand zijn om drie punten te pakken op bezoek bij Venlosche Boys JO19-1. De ploeg van trainer Richard Kleuskens begon voortvarend aan de Vierde Divisie na een 4-0 thuiszege op Laar. De thuisploeg verloor haar eerste competitiewedstrijd tegen Mierlo Hout en heeft een overwinning nodig om aan te haken bij de bovenste plekken. Deze wedstrijd brengt ook altijd de nodige derbyperikelen naar boven en zal ook daardoor een garantie zijn voor spektakel.

Na de nederlaag in Venlo probeert Wittenhorst JO17-1 zijn eerste driepunter in de Vierde Divisie te pakken in de thuiswedstrijd tegen Bladella. De bezoekers uit Brabant begonnen eveneens met een nederlaag en zitten hiermee spreekwoordelijk in hetzelfde schuitje. De ploeg van trainer Kevin van den Berg deed zichzelf vorige week tekort tegen de Venlonaren en zal willen laten zien dat deze nederlaag een incident betrof. Daarbij is het belangrijk om middels een overwinning het nodige vertrouwen te tanken. De thuiswedstrijd staat gepland om 15.00 uur en wordt gespeeld op het hoofdveld.

Voor Wittenhorst JO17-2 staat een uitwedstrijd naar Helmond op het programma. Aldaar zal SV Brandevoort JO17-1 de ploeg van trainer Kevin Koolhof ontvangen. De Horstenaren begonnen verdienstelijk aan het seizoen, door het fysieke Someren op een gelijkspel te houden. Volgens insiders was een zege zelfs dichterbij dan een nederlaag. De thuisploeg zal eveneens met vertrouwen aantreden, daar er vorige week een 4-2 zege werd geboekt op Avanti ’31. Opnieuw een mooie test voor de oranjehemden om te zien waar de ploeg staat.

Na de jammerlijke nederlaag tegen de leeftijdsgenoten van Venlosche Boys, volgt aankomende zaterdag een wedstrijd tegen een streekgenoot. Wittenhorst JO15-1 ontvangt dan op het eigen kunstgrasveld de bezoekers van Sportclub Irene JO15-1 uit Tegelen. De Tegelnaren verloren hun eerste competitiewedstrijd eveneens met 1-3 en wel van SHH uit Herten. Beide ploegen hebben dus iets recht te zetten. De ploeg van Ken Peeters ging afgelopen week overigens in de koker voor de tweede ronde van de beker. Een mooi affiche tegen de leeftijdsgenoten van JVC Cuijk staat genoteerd voor zaterdag 20 oktober.

Na de solide bekerpoule en de goede start van de competitie (4-0 tegen Sparta ’25), staat er een mooie uitdaging op het programma voor Wittenhorst JO14-1. De ploeg van Willem-Jan van Rens speelt een thuiswedstrijd tegen RKSV Nuenen JO14-1; een onbekende tegenstander. De bezoekers begonnen eveneens goed aan de competitie door met 4-1 te winnen van Brabantia. Volgens geruchten werden de Brabanders in een íets te makkelijke bekerpoule ingedeeld, kijkende naar de 39 doelpunten die werden geproduceerd in de drie wedstrijden. Enfin, tegen de oranjehemden zal uit een ander vaatje moeten worden getapt. De thuiswedstrijd wordt afgewerkt op het Horster kunstgras en staat gepland voor 11.30 uur.

Na de nipte nederlaag op bezoek bij FC Eindhoven, speelt Wittenhorst JO13-1 haar eerste thuiswedstrijd van de Derde Divisie. Bezoekende club is Oirschot Vooruit. De Brabanders begonnen eveneens met een nipte nederlaag en wel tegen provinciegenoot SV Valkenswaard. De thuisploeg onder leiding van trainer Roy Broos ontwikkelt zich en speelt iedere week beter. Taak voor de dames en heren om deze stijgende lijn om te zetten in punten. Deze thuiswedstrijd wordt eveneens afgewerkt op het Horster kunstgras en staat gepland voor 11.15 uur.

Na een matige tweede helft verloor Wittenhorst JO12-1 haar eerste competitiewedstrijd uiteindelijk met 1-3 van Mierlo Hout. De volgende uitdaging is ook zeker geen milde. Net als in de bekerpoule wordt de reis gemaakt naar Blerick, waar de plaatselijke JO12-1 de ploeg van trainer Peter Rijs ontvangt. De Horstenaren zullen niet graag terugdenken aan deze wedstrijd, daar de thuisploeg met maar liefst 5-0 te sterk was voor de oranjehemden. Taak voor de jongens om met meer vertrouwen het veld op te gaan en om de zichtbaar stijgende lijn door te zetten naar deze wedstrijd.