Vrouwen 1 wint ondanks twijfelachtige rode kaart

16 oktober 2023

Een opmerkelijke wedstrijd tussen Wittenhorst Vrouwen 1 en Nuenen Vrouwen 1 op het eerste klasse niveau met helaas een smetje op deze hard bevochten zege.  Onze vrouwen wisten thuis te winnen met 3-1.

De rode kaart kwestie

In de 22e minuut kwam Nuenen op voorsprong na een scrimmage voor het doel. Maar Wittenhorst gaf niet op. In de 24e minuut scoorde Carin Vissers uit een vrije trap van Manon van Erp bij de tweede paal. De eerste helft eindigde echter met een ongelukkig incident. Carin Vissers werd getorpedeerd in de 16-meter, bleef overeind maar schoot de bal naast. Uit frustratie trapte ze in de grond en, naar blijkt, zag de scheidsrechter daar iets anders in. Carin Vissers was zich van geen enkele schuld bewust, maar werd door de scheidsrechter heftig gebarend en streng toesprekend op haar plek gezet. Na het direct hierop volgend rustsignaal verliet ze verdrietig het veld. Hierop volgend liep trainer van Cleef richting de scheidrechter en vroeg hem zonder enkele stemverheffing waarom het nodig was dat Vissers huilend het veld verliet. Van Cleef kreeg geen antwoord en de scheidsrechter toonde hem gelijk geel, daarna vroeg Van Cleef het nog een keer waarop hij nogmaals geel kreeg.

Een mooie tweede helft

Wittenhorst is het kleedlokaal in gegaan en hebben alles op zijn plek gezet. De onbegrijpelijke rode kaart voor van Cleef zorgde er voor dat hij de tweede helft naast de dugout, achter de omheining de wedstrijd moest kijken. In de tweede helft, ondanks deze tegenvaller, stond Wittenhorst sterk. Chantal Baghuis scoorde in de 63e minuut na een vrije trap van Manon van Erp, waardoor Wittenhorst op voorsprong kwam. De spanning was voelbaar. Hierna werden de oranjehemden achteruit gedwongen en ze moesten alle zeilen bij zetten om Nuenen tegen te houden. In de laatste fase van de wedstrijd aangekomen ging Nuenen alles of niets spelen en zelfs de keepster kwam mee bij een corner. De corner werd afgeslagen en de Wittenhorst keepster Svea Hutjes stuurde Carin Vissers weer in de diepte weg. De keeper van Nuenen was nog op de weg terug en Carin omspeelde de laatste dame van Nuenen en scoorde in de 93' de verlossende 3-1.

De wedstrijd was een bewijs van veerkracht en vastberadenheid van Wittenhorst Vrouwen 1. Met helaas een smetje op deze hard bevochten zege de rode kaart van trainer Van Cleef die geheel onterecht was.