Werkbezoek VVD-Kamerlid aan Wittenhorst

19 juni 2014

RKsv Wittenhorst en de KNVB organiseren op maandag 23 juni op Sportpark Ter Horst een werkbezoek voor VVD-Kamerlid Michiel van Veen, waarin voetbal en maatschappelijke initiatieven centraal staan. Amateurverenigingen fungeren steeds vaker als belangrijke partner van de overheid om maatschappelijke vraagstukken op te pakken en nemen daardoor ook steeds vaker een centrale positie in binnen een gemeente. Tijdens het werkbezoek wordt aandacht besteed aan hoe verenigingen, overheid en lokale partijen elkaar kunnen versterken.

Het werkbezoek bestaat uit een presentatie van RKsv Wittenhorst over de maatschappelijke initiatieven en de toekomstvisie van de vereniging. Vervolgens geeft de gemeente Horst een toelichting op het tot stand komen van het maatschappelijk partnerschap met RKsv Wittenhorst. Daarna wordt er door de KNVB een toelichting gegeven over het ‘Open Club-principe’, waarin verenigingen krachten bundelen met andere organisaties om maatschappelijke vraagstukken aan te pakken. Ze stellen hun clubhuis als het ware open voor de hele gemeente: voetballers en niet-voetballers. Het werkbezoek wordt afgesloten met een panelgesprek waarbij RKsv Wittenhorst, gemeente Horst, Tweede Kamerlid Michiel van Veen (VVD) en de KNVB gezamenlijk praten over de over de maatschappelijke ontwikkeling van verenigingen in de toekomst.