Wittenhorst 1 begint met gelijkspel

23 september 2018

Wat een kraker had moeten zijn in de eerste klasse D werd door de weergoden bestempeld tot een waterballet. Heel jammer voor de supporters. De spelers aan beide zijden probeerden er toch iets leuks van te maken en toch moeten we zeggen dat ze daar redelijk in geslaagd zijn.

Nadat er een minuut stilte in acht werd genomen door het overlijden van Gerard Lok en Jeu Emonts ontspon zich direct een felle wedstrijd tussen beide hoofdrolspelers van het vorige seizoen. Wittenhorst had meteen de openingstreffer op de schoen in dit geval Thom Derks. Het schot voor de doelman ging voorlangs.

Chevremont deed wat terug middels Daniƫl Meijer, die uit een corner de bal op zijn slof nam, gelukkig stond Sjors Witt op zijn plaats. Chevremont bleef even doorbijten, maar het kleine offensief dat 3 corners opleverde bracht verder niks op.

De wilskracht van Wittenhorst bracht succes. In de 16e min. gleed Michiel Hanssen door de achterste linie en diens voorzet kon Marco Daniels verzilveren, 1-0. Het goede spel van Wittenhorst bleef wat haperen, ook Chevremont kon geen bres slaan.

Dus de onoplettendheid in de laatste minuut was voor Wittenhorst fataal. uit een voorzet kon Maikel de Groot de gelijkmaker binnenkoppen. Tevens rust.

Na de pauze leek de thuisclub wederom direct succes te hebben. Met wat meer geluk had de snelle Rob Zanders zijn actie kunnen bekronen. De doelman stond weer in de weg.

Het speelveld werd er niet beter op net zoals het spel. De spelers kregen steeds meer last van gladde mat. Het gevolg was dat beide team tevreden leken te zijn met deze tussenstand. Al bracht een snoeihard schot van Eloy Cox voor beroering. Sjors neutraliseerde deze poging. De puntendeling was trouwens ook de juiste afspiegeling van het spelbeeld.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Verlijsdonk, Joep Beurskens, Hanssen, Rob Zanders (82. van Rensch), Derks, Daniels.

Spelers van de week: Bas Peeters en Milan Rutten.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 4 pakte meteen de koppositie in de Vierde Klasse door met 5-0 te winnen van SSS '18 3.
  • Ook Wittenhorst 5 (4-2), Wittenhorst 7 (3-1), Wittenhorst 8 (6-1), Wittenhorst 9 (1-0) en Wittenhorst 10 (5-1) begonnen voortvarend aan de competitie.