Wittenhorst 2 geeft voorsprong uit handen

23 september 2018

Op een regenachtig Sportpark Ter Horst beleefde het tweede elftal een valse start van de competitie. Tegen HVCH bleek een 2-0 voorsprong na bijna twintig minuten niet voldoende om de punten in Horst te houden: 2-4.

De ploeg van trainer Davy Beerens begon voortvarend aan de wedstrijd. Al na zes minuten opende verdediger Ruud Meijers de score met een schouder/kopbal. De grabbelende keeper van de bezoekers uit Heesch kon een snelle openingstreffer niet voorkomen. De thuisploeg denderde door en na een kwartier ontstond de ultieme mogelijkheid om de score te verdubbelen. Middenvelder Joreno van de Ven stond klaar om een pass van Kemson Fofanah af te ronden, ware het niet dat een verdediger roet in het eten gooide.

Enkele minuten later was het dan tóch zover: middenvelder Fofanah kon alleen op de keeper af en rondde deze uitgelezen mogelijkheid subtiel af: 2-0 na zeventien minuten spelen. Enkele minuten later kwamen de bezoekers onnodig terug in de wedstrijd, nadat een op het oog makkelijk te houden schot te machtig was voor keeper Stef Tissen. De tot dan ongevaarlijke blauw-witten namen het initiatief over en men zocht met een 2-1 stand de kleedkamers op.

Vlak na rust kwamen de bezoekers op gelijke hoogte nadat een goede corner met een kopbal werd verzilverd tot een doelpunt. De Horstenaren waren in de tweede helft geen schim van wat men in de eerste twintig minuten liet zien. De Heeschenaren kwamen als maar beter in de wedstrijd en de oranjehemden leken de focus kwijt te zijn. Tot overmaat van ramp werd twintig minuten voor tijd de 2-3 voorsprong aangetekend na een rake kopbal uit een vrije trap. De ploeg van aanvoerder Nick Zanders kon, op een schot van Jimmie Janssen na, geen vuist maken en moest in de slotminuut ook de 2-4 toestaan na een subtiel stiftje over keeper Tissen.

De succesvolle bekerpoule wordt hiermee helaas geen goed vervolg gegeven. Volgende week krijgt de ploeg van trainer Davy Beerens kans op eerherstel op bezoek bij Nulandia 2.

Wittenhorst 2:

Stef Tissen, Martijn van Ooijen, Nick Zanders, Ruud Meijers, Dennis van Asten (85’Jeroen Reijnders), Leon Cuppen (77’Sven van Ooijen), Joreno van de Ven, Kemson Fofanah, Luc van Kuijck, Kevin de Mulder (60’Jimmie Janssen), Jeffrey Cuppen (67’Joost Wijnhoven).