Wittenhorst 1 wint ook van Wilhelmina '08

24 april 2022

Wittenhorst 1 heeft zijn plicht gedaan. Winnen van de nr. laatst lijkt normaal, maar in dit geval was Wilhelmina’08 geen makkelijke tegenstander. Het knollenveld - dit gaat morgen in onderhoud - was ook geen voorbeeld om goed te voetballen.

De Horstenaren begonnen voortvarend. Reeds in de eerste minuut was een combinatie tussen Niek van der Sterren en Joost van Rensch bijna gepromoveerd tot de openingstreffer.

Dit werd enkele minuten uitgesteld.

Jeroen Verkennis reageerde in de 6e en 9e minuut alert en maakte met zijn snelheid gebruik en dit betekende een snelle 0-2.

Wilhelmina’08 wilde het echec voorkomen en vocht zich terug. Wittenhorst had in deze fase even geen antwoord. Zeker toen Jeroen noodgedwongen van het veld moest. Een lelijke blessure (sleutelbeen) was het gevolg na een ongelukkige val. Nadat doelman Ravi Arts handelend moest optreden kwam de tweede speler bij Wittenhorst, Mats van Biljouw, die van het veld moest wegens een blessure. Het slechte veld stond als hoofdschuldige genoteerd.

Een enorme opleving kwam in de 43e min. Een voorzet van Joost van Rensch zorgde ervoor dat de inkomende Nick Driessen grandioos kon afwerken: 0-3. Tevens ruststand.

Na de pauze kwam de thuisclub goed uit de startblokken. Na een minuut kon Wilhelmina’08 een vrije trap nemen. Edwin Vaas schoot de bal vanaf 18 meter snoeihard in het Horster doel: 1-3. Wittenhorst had de taak nu om de aanval van de thuisclub af te wenden. Dit lukte met heel veel inzet. Even leek het erop dat de scheidsrechter ook geteisterd werd door een blessure. Een behandeling deed gelukkig wonderen en de wedstrijd kon doorgaan. Over en weer ontstonden nog plaagstootjes. Uiteindelijk kon Wittenhorst juichen bij een noodzakelijke 3-1 winst.

Zondag thuis tegen Venray zal Wittenhorst, zoals het er nu naar uitziet, enkele spelers moeten missen. Gelukkig kan Sjoerd van der Coelen teruggrijpen op een jeugdige reservepot, dat Wittenhorst al vaker heeft geholpen.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Dion van Horne, Ruud Meijers, Bart Zanders, Bono Wijnhoven, Nick Driessen, Mats van Biljouw (39. Sven van Ooijen), Niek van der Sterren, Joep Beurskens, Jeroen Verkennis (24. Jelle Janssen), (79. Tom Driessen), Joost van Rensch (79. Jeffrey Cuppen).

Wittenhorst 2 heeft zichzelf enorm tekort gedaan thuis tegen middenmoter NWC. In de eerste helft was het een tegenvaller dat aanvoerder Ken Alaerds al na een kwartier uitviel met een blessure. Toch had Wittenhorst 2 het betere van het spel en kwam verdiend op 1-0 door een mooie treffer van Sem.

Door een schot dat van richting werd veranderd kwam NWC in de 35e min. gelukkig op 1-1. Door het uitvallen van Charlie moest er weer gewisseld worden. Dat kwam het spel in de 2e helft niet ten goede. In de 52e min. kwam NWC uit het niets op 1-2 nadat de achterhoede niet zorgvuldig ingreep. Het spel werd aan beide kanten rommeliger en er waren weinig goede aanvallen meer te zien. In de 77e min. kwamen de bezoekers op 1-3 doordat er matig werd verdedigd bij een corner waardoor deze ongehinderd kon worden binnengekopt.

Daarna vond NWC het wel prima. Wittenhorst  2 kon geen vuist meer maken. Bijzonder jammer. Hopelijk volgende week beter in de uitwedstrijd tegen Venlosche Boys 2.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst VR1 heeft vandaag een hele knappe overwinning geboekt op de dames van OJC Rosmalen: 3-1. Door deze overwinning verstevigen de dames hun positie in de middenmoot en daarnaast biedt het nog volop kansen voor een hogere klassering. Over twee weken volgt hiervoor een uitgelezen kans, wanneer de wedstrijd tegen SSS '18 op het programma staat. Een overwinning betekent dat het gat tussen de concurrenten wordt verkleind naar drie punten.
  • De ongeslagen reeks van Wittenhorst 3 is ten einde gekomen door een 1-0 nederlaag op bezoek bij nummer twee Melderslo 2. Geen schande natuurlijk, gezien de ranglijst. Ondanks deze nederlaag staan de kameraden nog altijd vierde.
  • Wittenhorst 5 heeft op bezoek bij het zesde elftal van sv Venray met 4-2 verloren. Door deze nederlaag zien ze de Venraynaren tot op twee punten naderen in de strijd tegen degradatie. Over twee weken volgt de terugwedstrijd op sportpark Ter Horst.
  • Wittenhorst 6 won vandaag op eigen veld soepel met 4-2 van GFC '33 3. Door deze overwinning lijkt de tweede plaats inmiddels wel een zekerheidje. Volgende week wacht de derby tegen Melderslo 4.
  • Wittenhorst 8 heeft op bezoek bij het vierde elftal van sv United met het kleinst mogelijke verschil verloren: 1-0. Volgende week wacht de kans op eerherstel met een uitwedstrijd bij concurrent Kronenberg 2.
  • Wittenhorst 9 kan de titel ruiken. Op bezoek bij het vijfde elftal van sv United werd met 1-3 gewonnen, waardoor de voorsprong van zes punten nog altijd intact is, terwijl de kameraden nog altijd twee wedstrijden tegoed hebben op de naaste concurrent. Volgende week wacht de uitwedstrijd bij nummer negen Leunen 4.
  • Wittenhorst 10 heeft op eigen veld werkelijk geen spaan heel gelaten van het zesde elftal van Leunen: 11-0! De oranjehemden bleven voor de zevende keer op een rij ongeslagen en hebben een eventuele titel nog altijd in eigen hand.
  • Wittenhorst 11 heeft op bezoek bij het derde elftal van DEV Arcen met 2-2 gelijkgespeeld. Na vijf opeenvolgende overwinningen volgde vandaag dus een puntendeling. Wél hebben de Horstenaren nog altijd de beste papieren voor de tweede plaats.