Bestuur Wittenhorst wisselt door deel 2

23 april 2022

Verleden week zijn een aantal aanstaande wisselingen van de wacht binnen het bestuur aangekondigd. Eveneens heeft voorzitter Ron van den Bekerom binnen het bestuur kenbaar gemaakt om na dit seizoen zijn voorzitterschap neer te leggen en over te dragen.

Ron is in 2017 met veel energie en ambitie in de rol van voorzitter gestapt. Door veranderingen in zijn persoonlijke situatie heeft hij na vijf seizoenen helaas de keuze moeten maken om afscheid te nemen van de rol als voorzitter. “Mijn huidige situatie vraagt om een andere invulling en flexibiliteit van mijn tijd. Ik zal echter niet uit het bestuur vertrekken en wel aanblijven voor onderwerpen als vrijwilligerszaken en ambitie- en ontwikkelprojecten. Op deze manier hoop ik nog van belang te kunnen zijn op relevante onderwerpen én mijn kennis en ervaringen in te kunnen blijven zetten voor ons bestuur en onze mooie club”, aldus Ron van den Bekerom.

Samen met diverse bestuursleden, heeft Ron sinds 2017 door mogen bouwen aan de stijgende lijn waarin de club al ruim een decennium zit. “Een belangrijke basis die we momenteel hebben is in mijn ogen de betrokkenheid van vele vrijwilligers, waardoor de ontwikkeling van de club niet afhankelijk is van één persoon en dus ook niet van mij als voorzitter.”

Wittenhorst heeft de laatste jaren vaker nieuwe bestuursleden moeten zoeken. “Dit heeft mij geleerd dat wij in staat zijn om vanuit onze kracht ook nieuwe, goede mensen te kunnen binden voor welke rol dan ook. Ondanks dat er momenteel nog geen opvolger voor de rol van voorzitter is gevonden, zal dit slechts een kwestie van tijd zijn. Met mijn aanblijven als bestuurslid hoop ik een opvolger ook op een warme manier te ondersteunen om in zijn of haar rol te groeien”, aldus Ron.

Het bestuur is al geruime tijd bezig goed na te denken over passende opvolging en er staan inmiddels een aantal kandidaten op de shortlist. Vanzelfsprekend staat het bestuur ook zeker open voor kandidaten die aangedragen worden vanuit bijvoorbeeld leden of vrijwilligers.

Ron zal de rol van voorzitter blijven vervullen tot aan de algemene ledenvergadering, die in het najaar zal plaatsvinden.

*Foto: Lé Giesen