Wittenhorst blijft overeind tegen Minor: 1-2

22 maart 2018

Wittenhorst naar de kwartfinale! Tegenstander zal zijn De Ster die SVEM met 2-1 wist te kloppen.

Om dit te realiseren moest wel Minor in eigen huis bedwongen worden. De aanvangsfase was voor Wittenhorst. Het klopte in de eerste twee minuten enkele keren tegen de deur. Michiel Hanssen stond oog in oog met doelman Simon Wagner. Laatstgenoemde kon erger voorkomen. Frank Peeters schoot uit de corner net naast. Hij was in het verloop van de wedstrijd de grote aanjager.

Enkele slordigheden zorgden ervoor dat de thuisclub voor gevaar kon zorgen. De gevaarlijke Amin Elalji kon tot de orde geroepen worden.

Wittenhorst bleef toch wel de gevaarlijkste ploeg en het was dan ook niet vreemd dat in de 23e min. de oranjemannen konden juichen. Uit een briljante pass belandde de bal voor de schietgrage Michiel Hanssen. Een prachtig doelpunt was in de maak. Michiel schoot ineens op doel. De doelman hoorde de bal alleen in het doel ploffen, 0-1.

Wittenhorst koesterde deze voorsprong, maar moest voor de pauze nog even de actie van Elalji afwachten. Sjors Witt stond succes voor Minor in de weg.

Na de pauze was het wederom Wittenhorst dat recht had op een grotere voorsprong. Een vrije trap van Michiel Hanssen werd op de voeten van Thom Derks geplaatst. Minor had geluk dat deze bal net naast ging.

In de 57e min. ontsnapte Thom Derks door een mooie steekbal van Willem Heijnen. Het bekeken schot betekende 0-2. Minor leek aangeslagen, waardoor Wittenhorst met snelle uitvallen de definitieve beslissing had kunnen bezorgen. Enkele malen kon een speler van Wittenhorst richting doelman oprukken. Echter de zuiverheid ontbrak. Minor kreeg hierdoor wat meer lef en kon via een drietal wissels voor een offensiefje zorgen. De twee ballen uit een kopbal tegen de paal was hiervan het gevolg.

Wittenhorst kreeg in de 87e min. een teleurstelling te verwerken toen Jeroen Gerits met een mooi schot de stand op 1-2 bracht. Zouden dan toch de missers de ploeg gaan opbreken. Scheidsrechter Ploegstra plakte er nog 5 minuten blessuretijd bij zodat de wedstrijd nog niet gespeeld was. Toch kon Wittenhorst in deze fase nog voor het meeste gevaar zorgen. Het laatste fluitsignaal betekende dat de volgende bekerronde een feit was. Een boeiende wedstrijd met een strijdend Wittenhorst o.l.v. Interim-trainer Davy Beerens.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Peeters, Verlijsdonk, Daniels, Derks Heijnen, Hanssen (60. Bongers).