Wittenhorst capituleert pas in verlenging

10 mei 2018

Wat een mooie happening in Deurne. De finale spelen tegen hoofdklasser Gemert was een toetje. Een grote opkomst aan publiek gaf deze wedstrijd een extra cachet.

De opkomst van de elftallen met aan Wittenhorst-zijde een delegatie van jeugspelers met vaandel. Aan de supporterskant de bekende rookwolken a la FC Twente. Het treffen kon beginnen. Gemert had als eerste taak om de zaak te verkennen. Wittenhorst stond goed gegroepeerd en liet Gemert maar zoeken. Na dit verkennen kwam Wittenhorst duidelijk in het spel. Als eerste liet Rob Zanders zijn visitekaartje achter. De doelman werd getest. Wittenhorst bleef de gevaarlijkste ploeg en had de pech dat Rob Zanders tot 4x toe de grote pech had dat het vizier niet op scherp stond. De lobbal over de doelman had meer verdiend.

De ruststand werd geen 2-0, maar in de laatste minuut kreeg Gemert een 1-0 voorsprong. Tijs Foncken kon profiteren na een onoverzichtelijke situatie. Hij was de gelukkigste en kon de bal in de goal frommelen.

De pauze kon toch met een goed gevoel ingegaan worden. Er zaten goede aanknopingspunten om dit spel voort te zetten. Echter Gemert maakte van dit voornemen direct een einde Goaltjesdief Fonken stond weer op de goede plaats, 0-2.. Wittenhorst ging niet bij de pakken neerzitten en maakte van deze boeiende wedstrijd ineens weer een spannende pot. Hiervoor was mede Rob Zanders verantwoordelijk. Binnen twee minuten stond het 2-2. Rob rondde twee mooie aanvallen fantastisch af.

Gemert wist aanvankelijk geen raad met deze situatie. Wittenhorst bleef de ploeg met de beste kansen. Rob Zanders had z'n hattrick op zijn schoenen. De bal werd tot vreugde aan Gemert-kant getoucheerd. In de laatste minuut verdween een goede voorzet van Joost van Rensch met een kopbal net over het doel.

Verlenging.

Dit kon er nog wel bij voor de Wittenhorst-spelers die al zoveel wedstrijden de laatste weken in de benen had. In de 94e min. kwam Gemert weer op voorsprong. Een onoplettendheid werd meteen afgestraft. Doelpuntenmaker was de gevaarlijke Roddrgues. Hij was er als beste bij om dit af te straffen.

Wittenhorst liep op hun tandvlees en probeerde toch met vereende krachten dit verschil te herstellen. Zelfs doelman Sjors Witt toog met corners naar voren. Helaas mocht dit niet zo zijn. De goed leidende scheidsrechter floot na 120 min. af en Wittenhorst moest toezien dat Gemert de districtsbeker veroverde. Wittenhorst werd dus fraai tweede. En ook fraai was dat in de reguliere tijd Wittenhorst vol lof kreeg over het spel. Zelfs aan Gemert-zijde werd de loftrompet uitgestoken voor de oranjemannen. met wat meer geluk hadden de Horstenaren de begeerde cup kunnen bemachtigen.

Wittenhorst prificiat!

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Zanders, Hendriks, Hattu, Peeters, Verlijsdonk (94. Rubie), Hanssen (94. Peelen), Daniels, Rob Zanders, Heijnen (73. van Rensch).