Wittenhorst E5 en D4 grijpen naast kampioenschap

17 mei 2014

Twee teams, de E5 en D4, streden vandaag om het kampioenschap en slaagden helaas niet in hun poging de eervolle titel binnen te halen. Twee teams die alle complimenten verdienen voor de inzet en geleverde strijd en enorm trots mogen zijn op het eindresultaat! Beide teams gaan nu op weg naar de toernooien.

E5:

wittenhorst_E_5.JPG

De verwachtingen waren hooggespannen, de belangen waren groot. Met 2 punten achterstand op de koploper Montagnards E3 was de opdracht duidelijk. Alleen winst uit en tegen Montagnards zou voldoende zijn om de koppositie over te nemen en het kampioenschap te kunnen vieren.

De E5, onder leiding van Luc Althuizen en Rob Schatorie, begon fel aan de wedstrijd. Er waren over en weer kansen. Montagnards scoorde 2x op basis van het afgedwongen overwicht. De oranje zwarte formatie kwam terug naar 2-1. Na de pauze liep Montagnards vrij snel uit naar 4-1 en was het verzet gebroken. Wittenhorst probeerde het nog wel maar de overtuiging was weg, uiteindelijk werd het enigszins geflatteerd nog 6-1.  Een prachtige wedstrijd en een terechte kampioen. RKsv Wittenhorst wenst de E5 proficiat met een meer dan verdiende 3e plaats en bedankt, mede namens het team, de vele supporters voor hun komst en ondersteuning. Montagnards uiteraard proficiat met het kampioenschap. En, evengoed lachende gezichten bij de spelers, want de tweede seizoenshelft was prima!

D4:

Wittenhorst_D_4.JPG

De D4, onder leiding van Willard Peters, Maurice Craenmehr en Frank Reijnders, trad vandaag op het hoofdveld aan in de kampioenswedstrijd tegen Venray D9.  Ook hier was de doelstelling duidelijk, alleen winst was voldoende om Venray van het kampioenschap af te houden en zelf met de eer aan de haal te gaan. De eerste helft verliep prima, de krachten waren verdeeld en Wittenhorst kwam op een 1-0 voorsprong. Helaas kon de voorsprong niet worden vastgehouden en na verloop van tijd trok Venray het initiatief naar zich toe en liep uit tot 1-4. Natuurlijk ook hier teleurstelling voor de spelers, maar toch een zeer verdiende 2e plaats. De felicitaties voor Venray, dat met deze overwinning het kampioenschap verdiende.  Alle spelers kunnen zeggen: “Ik ben er trots op om speler van de D4 te zijn”.