Wittenhorst erg mild voor De Valk

26 november 2017

Wittenhorst liet weer eens van hun goede zijde zien. Na het toch wel teleurstellende resultaat van verleden zondag schudde Wittenhorst tegen het lastige en laatste weken opklimmende vv De Valk alle frustraties van zich af.

Na een aftastend begin waarin de thuisclub meer en meer het initiatief kon pakken leek Rob Zanders in de 11e min. het openingsdoelpunt te scoren. Het leverde "slechts" een corner op. De sterk keepende Dennis Verhoeven stond in de 20e min. wederom een doorboring door Wittenhorst in de weg.

De toeschouwers kregen in de 25e min. hun handen op elkaar toen Thom Derks na een mooie aanval de trekker in vrije positie kon overhalen. Het uitgekiende schot verdween nu achter de kansloze sluitpost, 1-0. De oranjemannen hadden in deze fase alle reden om door te gaan, De Valk kon weinig of niks meer uitrichten.

De verdubbeling van doelpunten kwam spoedig. Uit een goed genomen corner door Marco Daniëls kon tenslotte Michiel Hanssen de 2-0 binnenschieten. Nog voor de pauze kon de voorsprong nog vergroot worden. Een goede actie van Frank Peeters kon alleen tot staan gebracht worden door Frank binnen de beruchte 16 neer te leggen. De toegekende penalty werd vakkundiog door Thom Derks benut, 3-0. De wedstrijd leek gespeeld, want ook de scheidsrechter vond het welletjes. Hij floot bijna 4 minuten te vroeg af. Deze tijd werd direct in de 2e helft ingehaald alvorens de ploegen te laten draaien.

In de echte 2e helft werd het spel met name bij Wittenhorst wat slordiger. Het creëerde ondanks het te gehaastige spel veel scorende situaties. Voor De Valk was dit maar goed, anders was de uitslag erg groot geweest. Het bleef tenslotte bij de 4-0 door Denny Bongers die een scrimmage feilloos afrondde.

Het slotaccoord kwam via Frank Peeters die de mooiste tot het laatste bewaarde. Een fraaie combinatie zette Frank schuin voor het doel. Het verwoestende schot eindigde in de rechterbovenhoek. Doelman Verhoeven was voor de 5e maal geklopt. Laten we maar hopen dat de vele gemiste kansen voor komende weken worden besteed. Door de andere uitslagen is Wittenhorst ineens weer opgeklommen naar een gedeelde 2e plek. Het kan verkeren.

Komende wedstrijd de topper naar Chèvremont. Wittenhorst zal het hier moeten bewijzen.

Wittenhorst::
Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, van Asten, Peeters, Hendriks, Hanssen, Rob Zanders (78. Bongers), Derks (78. Heijnen), Daniëls.