Wittenhorst in hitte naar winst

6 mei 2018

Wittenhorst heeft het drukke programma met een goed verloop afgesloten door een nuttige zege van 2-0 op Deurne. Ditzelfde Deurne zal komende donderdag gastheer zijn van Gemert en Wittenhorst dat de finale zal spelen van de bekercompetitie. Een prachtig toetje voor de mannen van het eerste elftal met de staf.

De wedstrijd tegen Deurne was er een van hoe overleef ik de warmte. Op een zomeravondtempo werd de wedstrijd aangevangen. Wittenhorst kon wederom niet op z'n sterkst uitkomen. De vele wedstrijden van de afgelopen weken eisen toch hun tol.

Het eerste schot kwam van de voeten van Deurne-speler Martina. In de 11e min. kon Wittenhorst via Willem Heijnen en Rob Zanders voor gevaar zorgen. Een vervelend probleem moest Wittenhorst in de 27e min. incasseren toen Kevin van Asten na een onschuldige botsing het veld per brancard moest verlaten. Een flinke optater aan zijn kniebanden was het resultaat. Geen finale voor Kevin.

De wedstrijd ging uiteraard door. Invaller Thom Derks had meteen een beslissende pass op Rob Zanders, die richting doelman fraai afrondde, 1-0. Ruststand.

Na de pauze dicteerde Wittenhorst wederom de wedstrijd. Verschillende kansen bleven onbenut. Het devies was eigenlijk heel blijven voor donderdag. De supporters konden in de 53e min. wederom juichen toen een pass van Daan Verlijsdonk Rob Zanders bereikte. Schuin voor het doel kon hij doelman Frank Derks met een mooi lobje in de linkerbovenhoek verrassen, 2-0.

De wedstrijd was gespeeld. Wittenhorst hoefde niet meer zo en Deurne vond het ook welletjes.

Door de onverwachte uitslagen staat Wittenhorst ineens weer volop in de picture. Het kan nog alle kanten op.

Wittenhorst:

Witt, Meijers, Bart Zanders, van Asten (27. Derks; 46. Bongers), Hattu, Verlijsdonk, Peeters, Peeters, Daniels, Heijnen, Rob Zanders (75. Janssen).

Uitslagen:

Geldrop-Spcl. Susteren 1-1