Monsterscores voor Wittenhorst JO19-1 en JO13-1!

5 mei 2018

Maar liefst elf doelpunten, dat was het resultaat van een bezoek aan hekkensluiter Bruheze JO13-1. De mannen van Wittenhorst JO13-1 lieten werkelijk niets heel van de thuisploeg. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres nam meteen het initiatief en liet de gedoodverfde degradant met lege handen achter: 0-11. De Horstenaren bleven voor de tiende keer op rij ongeslagen en boekten hiermee hun grootste overwinning van deze competitie. Met deze driepunter is een definitieve tweede plek in de Derde Divisie weer een stapje dichterbij.

De mannen van Wittenhorst JO19-1 slaagden niet in hun missie om de uitslag van de JO13-1 te evenaren. Toch mag de ploeg van Marcel Rooijmans en William Lensen trots zijn op hun wedstrijd, daar op het eigen hoofdveld FC Oda JO19-1 met maar liefst 10-0 werd verslagen. Met een 1-0 voorsprong in zak, pakte een speler van de ploeg uit Weert een domme rode kaart. Vervolgens liepen de Horstenaren in de tweede helft volledig over hun tegenstander heen en lukte het zelfs om de dubbele cijfers in te duiken. Jarno Philipsen was goed voor een hattrick, waar Niek van der Sterren en Luc van Kuijck ieder twee treffers voor hun rekening namen. De van een blessure herstelde Jeffrey Cuppen scoorde eenmaal, net als Giel Beurskens en Mick Claessen. Koploper Laar wist de topper tegen Irene met 3-1 te winnen, waardoor de achterstand van vier punten gehandhaafd blijft. Het winnen van de periodetitel komt daarentegen steeds dichterbij. Martijn van Ooijen Sven van Ooijen Ralf Emonts Bas van der Sterren

Het was geen al te beste wedstrijd: Wittenhorst JO15-1 tegen hekkensluiter Brabantia JO15-1. Toch wist de ploeg van Richard Kleuskens op het eigen kunstgrasveld de drie punten thuis te houden: 3-0. Na een 1-0 russtand (doelpunt Michel Hegger) liepen de Horstenaren na rust uit naar 2-0 door een doelpunt van Sonny v.d. Heijden. De uitslag werd uiteindelijk op 3-0 bepaald door Koen Jenniskens. De tweede plek als eindklassering in de Derde Divisie is nog altijd binnen handbereik.

Het Wittenhorst JO17-1 van trainers Kevin van den Berg en Stan Theeuwen heeft goede zaken gedaan door hekkensluiter Sportclub Irene met 1-0 te verslaan. In de laatste minuut wist Sem Derix op aangeven van Nick Driessen de benauwde zege binnen te slepen. De Horstenaren staan nu stevig zesde in de Vierde Divisie en bleven alweer voor de derde opeenvolgende wedstrijd ongeslagen.

De dames en heren van Wittenhorst JO12-1 verloren op eigen veld met 1-4 van Wilhelmina JO12-1. De ploeg van Jan Beijers, Ramon Tijssen en Jordi Boekesteijn nam het op tegen een tegenstander die enkele spelers leende van de JO13-1: een moeilijke opgave dus. Door deze nederlaag blijven de Horstenaren een middenmoter in de Eerste Klasse.