Wittenhorst JO19-1 en Wittenhorst 2 naar volgende ronde nacompetitie!

3 juni 2018

In een zeer spannende wedstrijd boekte de oranje mannen van Marcel Rooymans en William Lenssen een knappe 3-2 overwinning op het sterke Wilhelmina Boys uit Best. Een paar dragende krachten waren afwezig en dat werd vakkundig opgevangen door o.a. Gidi Kleuskens van O17. Het begin was van beide kanten aftastend, maar al snel was het Wittenhorst dat de regie bepaalde. Het was dan wachten tot de eerste goal zou gaan vallen. Het was Jeffrey Cuppen die in een tijdsbestek van 8 min de bal twee keer tegen het net liet ploffen. 2-0. Het leek daarna een makkelijke middag te worden, maar niets was minder waar. Na dat de trainer van Wilhelmina Boys ingreep door twee spelers te wisselen, begon het bij hun te lopen. Wittenhorst wist geen raad meer met de ontstane situatie.  Binnen no time stond het weer gelijk, 2-2, en snakte Wittenhorst naar het rust signaal. Na de thee, ontstonden er hachelijke situaties voor beide doelen,  maar hielden de keepers op wonderbaarlijke wijze het doel schoon. De vermoeidheid sloeg toe, vooral bij de mannen uit Best. Mede door een zeer sterke invalbeurt van B speler Nick Driessen werd Wittenhorst weer sterker. Iedereen ging rekening houden met een verlenging, maar het was aanvoerder  Luc van Kuijck die daar anders over dacht. In de 89 min krulde hij de bal vanaf randje 16, fantastisch in de rechterbovenhoek. De volgende ronde was een feit. Mannen proficiat met dit resultaat, en volgende week wacht een uitwedstrijd tegen het in de 4e divisie uitkomend Sportclub Susteren. Véél succes!!

Wittenhorst 2 ging voor de eerste ronde van de nacompetitie op bezoek bij FC Hoensbroek, en begon zeer aardig aan de wedstrijd. Hoensbroek probeerde de oranje mannen vroeg onder druk te zetten, maar het was Wittenhorst dat met aardig combinatie voetbal daar makkelijk onderuit voetbalde. Tot de 30e minuut, een kantel punt in de wedstrijd, Wittenhorst kwam door een rode kaart met een man minder te staan. Hoensbroek drong aan, maar het was Wittenhorst dat op slag van rust op voorsprong kwam door een fraaie actie van Lars Blenckers. De tweede helft was zwaar, er werd gevochten voor iedere meter. Helaas kwam Hoensbroek door een lucky goal op 1-1. Dit konden onze mannen met een tomeloze inzet volhouden tot het eindsignaal. Een paar verse krachten kwamen erin waaronder A speler Stijn Jenneskens, die eiste in de verlenging een hoofdrol voor zich op. Na een paar minuten bood hij welliswaar via de keeper Joost een niet te missen kans. 1-2 Met kunst en vliegwerk bleven de mannen overeind en in de 118e minuut was het wederom Stijn die Stan Spee een niet te missen kans bood. Een minuut later werd weer Stijn gevloerd in de 16, en deze pingel werd beheerst binnen geschoten door Dennis van Asten. Mannen, 120 minuten gevochten waarvan 90 min met 10 man!! Een klasse resultaat, om trots op te zijn,  respect!! En nu op naar Erp.