Wittenhorst sterke stijger in Voetbaltrainer Top 200!

11 december 2017

Het is inmiddels traditie geworden: de jaarlijkse Voetbaltrainer Top 200 van hoogst spelende amateurclubs in Nederland. Voor het samenstellen van deze vijfde editie heeft vakblad ‘De Voetbaltrainer’ het competitieniveau van de Nederlandse amateurclubs tegen het licht gehouden. Hierbij is gekeken naar het competitieniveau van het eerste team en de jeugdselecties.

Waar Wittenhorst vorig jaar plek 127 innam op deze lijst, is de vereniging dit jaar gestegen naar de 115e plek.
Met deze stijging zijn o.a. verenigingen als Bekkerveld, Tubantia en Groene Ster voorbijgestreefd. De jeugdafdeling van Wittenhorst is op de lijst ‘Top 200 jeugd’ gestegen van de 144e plek naar de 130e plek. Daarnaast is onze club op de lijst ‘Regio Limburg’ gestegen naar de tweede plek!

Wanneer iedereen binnen de club verder werkt aan de ingeslagen koers, ligt een verdere stijging voor de hand. Wittenhorst 1 staat momenteel op een keurige 3e plek in de Eerste Klasse, waar de JO19-1 momenteel derde staat in de Hoofdklasse. De JO17-1 wist te promoveren naar de Vierde Divisie en de JO15-1 en JO13-1 draaien mee in de top van de Derde Divisie. De JO14-1 en JO12-1 spelen op landelijk Hoofdklasse niveau. Mochten deze prestaties zo worden voortgezet óf zelfs worden verbeterd, dan zullen we zowel op de landelijke als op de provinciale lijst alleen maar stijgen.

Deze resultaten heeft de club te danken aan alle betrokkenen bij de club. Met z’n allen zorgen we ervoor dat Wittenhorst groeit en als maar bekender en groter wordt in de regio én daarbuiten. Wanneer we dit goede werk bij de senioren en in de jeugd voortzetten, liggen er nog mooie resultaten in het vooruitzicht, zowel op provinciaal als op landelijk niveau.