Wittenhorst te laat bij de les

19 november 2017

De ontmoeting tussen Schaesberg en Wittenhorst leverde, net als vorig seizoen 2x, ook dit keer geen punten op voor de Horstenaren. Het begin was echter zeer hoopvol voor Wittenhorst. Na een aftastend eerste kwartier brandde de wedstrijd  opeens in volle hevigheid los. Via een uitstekende steekbal stond Marco Daniëls plots oog in oog met de Schaesberg goalie. Zijn inzet werd aanvankelijk  gepareerd, belandde vervolgens voor de voeten van Willem Heijnen en deze wist de bal binnen te glijden: 0-1.

Amper bekomen van de schrik kroop Schaesberg 1 minuut later door het oog van de naald toen opnieuw Daniëls in kansrijke positie rakelings naast schoot.

De daaropvolgende tegenaanval leverde de eerste domper op voor Wittenhorst. Weifelend ingrijpen in de defensie werd door Benders snel afgestraft: 1-1.

Wittenhorst zette aan tot een offensief: na  een vlotte uitbraak belandde de bal voor de voeten van Willem Heijnen, hij miste echter jammerlijk. Een minuut erna kon Schaesberg doelman Bours zich  onderscheiden op inzetten van de oranje voorwaartsen: hij ranselde de bal  tot 3 keer toe uit zijn doel, zodat verder onheil de thuisploeg bespaard bleef.

Schaesberg nam het initiatief over, Wittenhorst had moeite met het fysiek sterke spel, de balvaste Latten en de snelle buitenspelers. Het verloor meer en meer de controle over de wedstrijd. Te veel duels gingen in eerste en tweede instantie verloren en de interne coaching van elkaar binnen de lijnen was niet accuraat genoeg. De even later in het centrum aangespeelde Latten kon, als gevolg hiervan geheel ongedekt, de 2-1 laten aantekenen.

Kort na rust leek de wedstrijd al snel beslist. Opnieuw onoplettend verdedigen bracht Danny Latten al snel in stelling en deze wist daar makkelijk raad mee: 3-1. Toen vervolgens Stevie Hattu na een domme rode kaart na 52 min. kon inrukken leek Schaesberg op rozen te zitten.

Met enkele wissels probeerde trainer Jurcik  meer aanvallende impulsen binnen de lijnen te brengen. Wittenhorst begon, ondanks het ondertal, plots met veel druk naar voren te voetballen. Dit had na 68 minuten succes. Thom Derks lanceerde Rob Zanders en deze kon de “Anschluss” treffer laten aantekenen: 3-2.  Wittenhorst rook haar kans, zette Schaesberg met de rug tegen de muur, maar de nauwkeurigheid verdween meer en meer uit het spel: de aan alle kanten krakende Schaesberg defensie hield stand. Schaesberg  sleepte 3 dure punten over de finish, Wittenhorst verslikte zich opnieuw in de strijd om de topposities.

Doelpunten: 21 min. Willem Heijnen 0-1; 23 min. Kai Benders 1-1; 35 min. Danny Latten 2-1; 49 min. Danny Latten 3-1; 68 min. Rob Zanders 3-2

Wittenhorst: Sjors Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Rob Zanders, Daan Hendriks, Marco Daniëls, Daan Verlijsdonk (61 Kevin van Asten) Willem Heijnen (61 Michiel Hanssen), Stevie Hattu, Bart Zanders ( 71 Lars Blenckers), Thom Derks.