Voorbeschouwing Wittenhorst-De Valk zondag 26 november

22 november 2017

Beste sportvrienden

Na de wedstrijd tegen vv Schaesberg afgelopen zondag was de stemming bij de supporters van Wittenhorst van een wel heel laag gehalte. Verliezen is oké, maar dan wel met geleverde strijd. De hoop op een goed verloop na het doelpunt van Willem Heijnen was immers meer dan aanwezig. Echter dit was van korte duur. De dadendrang was mede door het fysieke overwicht bij de thuisploeg vele malen groter. Het uiteindelijke verlies kon niet meer goed gemaakt worden. Hierdoor moet Wittenhorst op de ranglijst enkele treedjes zakken. Een erg bittere pil wat niet nodig was geweest.

De nieuwe werkelijkheid is dat zondag de draad opgepakt moet gaan worden. Een moeilijke tegenstander opnieuw dat de laatste wedstrijden zijn draai gaat vinden. De laatste plek is overgedragen en de opmars naar boven is ingezet. Wittenhorst zal op moeten passen voor enkele individuele klassespelers, die makkelijk een achterhoede kunnen verrassen.

De oranjemannen moeten de tegenslag om moeten zetten in een frisse partij voetbal. Dan zullen onze supporters hopelijk weer kunnen juichen.

Dus kom zondag naar sportpark Ter Horst om de belangrijke mentale steun te geven. Veel succes!

Van Voetbalnederland.nl kregen we een bericht dat Michiel Hanssen van Wittenhorst op de drempel staat van zijn 100ste doelpunt gemaakt bij zijn optreden bij diverse verenigingen. Na iedere gemaakte 25 doelpunten krijgen de spelers een "ster". Michiel staat dus voor zijn 4e ster, een opmerkelijke prestatie. We gaan dit natuurlijk volgen.

Op 10 april 2008 maakte hij zijn eerste doelpunt bij de wedstrijd Baarlo-RKMSV. Zijn laatste (dus 98) scoorde hij in de wedstrijd ja ja Schaesberg-Wittenhorst.

Piet Nabben

Selectie:

1 Sjors Witt, 2 Tom Zanders, 3. Bart Spreeuwenberg, 5. Kevin van Asten, 6. Frank Peeters, 7. Rob Zanders, 8. Daan Hendriks, 9. Marco Daniëls, 10. Daan Verlijsdonk, 11. Willem Heijnen, 12. Stevie Hattu, 13. Bart Zanders, 14. Michiel Hanssen, 16. Stan Spee, 17. Dennie Bongers, 18. Thom Derks, 19. John Tissen, 20. Lars Blenckers.

Bijeenkomst 13.15 uur.