Wittenhorst verliest met 2-1

18 mei 2013

De eerste wedstrijd tegen Goes in de eerste ronde van de nacompetitie is voor Wittenhorst geeindigd in een kleine 2-1 nederlaag.  Voor de pauze waren de Horstenaren te afwachtend en kon Goes een veldoverwicht creeren. In deze 45 minuten konden beide ploegen niet tot scoren komen. Enkele gevaarlijke situaties aan beide zijden was het magere resultaat.

Na de pauze nam Wittenhorst het initiatief. Een leuke actie via Rob Zanders kon alleen gestuit worden met een overtreding. De vrije trap die volgde kon Thom Derks verzilveren, 0-1. Niet lang had Wittenhorst plezier van deze voorsprong. In de 53. min. kon Goes makkelijk de 1-1 scoren. Doelman Witt kon de bal niet onder controleren krijgen - gehinderd door een aanvaller -  en zo kon Goes de gelijkmaker binnenschieten. Even later was een hoge bal dat succes voor Goes bezorgde. De kopbal betekende 2-1.

In de slotfase kreeg Wittenhorst enkele mooie kansen. Gijs Hagens leek de 2-2 te gaan scoren. De doelman kon met een overtreding redding brengen. Geen penalty. Vriend en vijand dcht hier anders over.

Tot slot bleef het bij deze stand. Wittenhorst kan maandag 20 mei aan de bak om alsnog de eerste ronde te overleven. Het zal een spannende wedstrijd worden.