Wittenhorst VR1 in actie tegen HVCH

9 oktober 2023

Op een zonnige dag vond op Sportpark de Braaken in Heesch de spannende derde competitiewedstrijd plaats tussen Wittenhorst VR 1 en HVCH VR1. Beide teams waren aan elkaar gewaagd voorafgaand aan de wedstrijd met elk drie punten uit twee wedstrijden, waarbij Wittenhorst op de vijfde plaats stond en HVCH op de zesde.

Wedstrijdverloop

Het duel begon met een opmerkelijke situatie in de 26e minuut. Wittenhorst-keepster Svea Hutjens werd binnen haar 5-metergebied aangevallen terwijl ze de bal in handen had. Na enige discussie besloot de scheidsrechter haar een gele kaart te geven, al werd deze later weer ingetrokken.

Het eerste doelpunt viel in de 36e minuut toen Wittenhorst op voorsprong kwam. Een onfortuinlijke kaats van de bal via het been van een HVCH-speler kwam bij Michelle de Wit terecht, die de kans greep en scoorde. Wittenhorst leek de bovenhand te hebben, maar HVCH kwam slechts een minuut later terug met een gelijkmaker, deels te wijten aan een tekortkoming in de Wittenhorst-verdediging.

HVCH bouwde hun momentum verder op en vond het net opnieuw in de 42e minuut, waardoor ze op een 2-1 voorsprong kwamen. In de tweede helft van de wedstrijd, in de 63e minuut, vergrootten ze hun voorsprong naar 3-1.

Wittenhorst probeerde terug te komen in de wedstrijd en kreeg nog twee kansen, maar het net vinden bleek een uitdaging. De fysieke speelstijl van HVCH gaf hen de bovenhand.

In een poging het tij te keren, voerde Wittenhorst in de 65e minuut een dubbele wissel uit, waarbij Jella Custers en Lynn van der Wijst het veld betraden ter vervanging van Bo Kleuskens en Michelle de Wit. Later, in de 80e minuut, werden nog twee wissels doorgevoerd: Fleur van Veggel en Danique Vos kwamen in voor Chantal Baghuis en Maud Vermazeren.

Hoge inzet mocht niet baten helaas

Ondanks hun inzet en het blijven vechten tot het laatste fluitsignaal, moest Wittenhorst de wedstrijd afsluiten met een 3-1 nederlaag. De fysieke aanpak van HVCH bleek deze zondag de sleutel tot hun overwinning. Beide teams zullen zich nu voorbereiden op hun volgende wedstrijden, waarbij ze zullen hopen hun positie in de competitie te verbeteren.