Wittenhorst VR1 naar volgende ronde beker

21 oktober 2018

Wittenhorst trad vandaag aan tegen 3e klasser ZSV VR1 voor de KNVB-beker. Vorig seizoen speelde beide ploegen tegen elkaar in de competitie. ZSV wist toen twee keer te winnen. De dames uit Horst waren vandaag dus gewaarschuwd.

Wittenhorst begint scherp aan de wedstrijd en krijgt in de 3e minuut al een corner. Rachel Waisapy geeft een prachtige bal bij de eerste paal en die wordt binnen gewerkt door gelegenheidsaanvoerder Manon van Erp. Wittenhorst blijft aanvallen en heeft het duidelijk voor het zeggen in de Zeilberg. Het is dan ook niet vreemd dan in de 10e minuut de tweede treffer valt. Fleur van Veggel gaat op het doel af van ZSV, maakt een mooi een-tweetje met Britt Brugman en scoort de 0-2.

Vanaf dat moment zijn het de oranje zwarten die het spel bepalen. Wittenhorst heeft het meeste balbezit en geeft maar een enkele kans weg aan de tegenstander. 10 minuten voor rust komt ZSV wat beter in het spel, maar weet niet door de verdediging heen te breken.

Na rust wordt de wedstrijd zorgvuldig uitgespeeld door Wittenhorst. Duels worden gewonnen, de verdediging staat goed en de enkele keer dat ZSV erdoor komt, staat goalie Celine Roeffen prima haar mannetje. Vlak voor het einde van de wedstrijd nog een opmerkelijk moment: In het strafschopgebied van ZSV wordt overduidelijk hands gemaakt, maar scheidsrechter Slaats wil er niets van weten en doet alsof zijn neus bloedt.

Door deze 0-2 overwinning gaan de dames van Wittenhorst door naar de volgende bekerronde. De tegenstander voor de wedstrijd op 16 december is nog niet bekend.

Volgende week wordt de competitie hervat in de 3e klasse F. We spelen dan tegen Sporting Peel en Maas VR1. De wedstrijd wordt gespeeld in Helden (vv Helden) en begint om 10.30u.