Wittenhorst VR1 nog altijd foutloos

30 september 2018

Brunssum komt goed uit de startblokken en wordt al vroeg in de wedstrijd gevaarlijk. Spits Soraya Gulpen verzuimd echter te scoren. Daarna krijgt Wittenhorst de grip op de wedstrijd. Toch moeten we wachten tot de 28e minuut op de openingstreffer. Michelle de Wit maakt haar eerste doelpunt van de wedstrijd. Vlak voor rust weet Brunssum toch nog de gelijkmaker te scoren. Gulpen beweegt zich behendig door de Horsterse verdediging heen en scoort.

Na rust zijn het weer de oranje zwarten die het spel domineren. Carin Vissers voert meteen de druk op, maar treft het doel niet. 10 minuten na rust wordt Vissers in het strafschopgebied tegen de grond gewerkt: strafschop! De Wit schiet de bal beheerst binnen en zet Wittenhorst weer op voorsprong.
In de minuten daaropvolgend, is het Wittenhorst wat vele kansen krijgt, maar niet weet te benutten. Uit een corner van aanvoerder Kris Wijnhoven, maakt de Wit haar hattrick van de dag.

Verdedigend staat het goed en Brunssum komt er bijna niet meer uit. Met nog 10 minuten op de klok wordt het toch nog spannend, als Brunssum in het strafschopgebied een penalty krijgt. Een cadeautje van de scheidsrechter… De keepster van Brunssum schiet de bal goed binnen en brengt de marge weer terug naar 1 doelpunt. Lang kunnen ze hier niet van genieten, want Vissers scoort en zet daarmee de eindstand op 2-4.

Een zwaar bevochten, maar zeker verdiende overwinning! Door deze overwinning stijgt Wittenhorst naar de 2e plaats. Volgende week spelen we thuis tegen Fortuna '54 VR2, wederom een lastige tegenstander.