Wittenhorst VR1 spelen nacompetitie na een thriller van laatste wedstrijd

22 mei 2024

Maandag 20 mei speelde Wittenhorst VR1 de laatste competitiewedstrijd tegen Nooit Gedacht VR1 uit Geffen. Het team had zaterdag al een goede generale gezien van Wittenhorst Heren 1, die zich in de laatste minuut veilig speelden. Op Tweede Pinksterdag was het de beurt aan de vrouwen om hun kunstje te vertonen. Bij winst tegen Nooit Gedacht zouden ze de derde plaats in de competitie behouden en was er zelfs een periodetitel in het verschiet. Er was dus nog veel om voor te spelen.

Na vier minuten mocht Wittenhorst een corner nemen en Lianne Damen zette deze mooi voor. Veel speelsters misten de bal, maar Maud Vermazeren stond op de juiste plek en schoot de 0-1 binnen: een zeer voortvarende start. Maar Nooit Gedacht was niet van plan hun huid goedkoop te verkopen. Ze scoorden de 1-1 en nog voor de rust, na een foutje, de 2-1. In de rust analyseerde het team hun spel en besteedden aandacht aan hoe dit te bestrijden. Nooit Gedacht speelde erg fysiek.

Ze begonnen de tweede helft en het zat Wittenhorst niet mee. Nooit Gedacht scoorde net na rust de 3-1 en het zag er niet goed uit. Wittenhorst had moeite om door de linies heen te spelen en het fysieke spel lag de dames niet. Trainer Richard van Cleef wisselde in de 60e minuut Neelke Muijsenberg voor Michelle de Wit. Neelke was moe gestreden en had veel meters afgelegd om Nooit Gedacht de bal af te jagen. Met Michelle in de spits kreeg Wittenhorst weer iets meer aanvalskracht. Michelle liet zich soms wat vallen vanuit de spits en pikte de bal op in de 78e minuut en gaf een mooie crossbal op Carin Vissers, die zo de diepte in kon en de 3-2 scoorde.

Het leek wel of er een nieuwe vlam ontwaakte en Carin had het op haar heupen. In de 84e minuut werd ze aangespeeld en schoot op doel, wat de 3-3 opleverde. Nog een paar minuten te gaan en het team leek nieuwe energie gevonden te hebben. Ze zetten alles op alles om de winst te pakken. In de 93e minuut werd Michelle op links aangespeeld en ze speelde de bal voor het doel langs waar Carin weer klaar stond om de 3-4 binnen te tikken. Ze hadden het onmogelijke klaargespeeld, net als de mannen: eerst voor komen, daarna achter komen en de wedstrijd weer omkeren en in de laatste minuut de winst pakken.

Het was een bijzonder seizoen. Tot vier wedstrijden voor het einde speelde Wittenhorst VR1 nog mee om het kampioenschap. Nu, na de laatste wedstrijd te winnen met 3-4 van de nummer 5, hebben ze de derde plek veiliggesteld en de periodetitel gepakt, waardoor ze nog nacompetitie mogen spelen. Dat had niemand verwacht in het eerste jaar in de eerste klasse! Na het kampioenschap stond handhaving op de agenda en nu kijken de oranje vrouwen trots naar de prestatie die Wittenhorst VR1 heeft geleverd: een mooie derde plek.