Wittenhorst weer bij de les

31 maart 2018

Wittenhorst stond voor de taak om revanche te nemen van de wanprestatie van afgelopen zondag én van de 3-2 nederlaag van de heenwedstrijd in Schaesberg.

Het was meteen te zien na het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Verstappen dat Wittenhorst veel beter in de wedstrijd zat. Er was veel meer beleving en daardoor werden ook de ontstane gaten direct gedicht. Schaesberg kon maar heel moeilijk in het spel komen. De eerste de beste goed lopende actie werd door doelman Kain Bours tot corner verwerkt. Thom Derks stond oog in oog met deze doelman.

In de 11e min. werd Michiel Hanssen in de ruimte gestuurd; hij kon met een mooi balletje de bal langs de doelman plaatsen, 1-0. Dezelfde speler mocht in de 23e min.een vrije trap nemen op een mooie plaats. Dit karweitje kun je wel aan Michiel overlaten. Ook nu verdween de bal links in de bovenhoek in het doel, 2-0. De secondewijzer was slechts éénmaal rond geweest toen Marco Daniels door Willem Heijnen voor de doelman werd gestuurd. Dit betekende de 3-0 tussenstand.

Alleen de druilige regen stond een feestje in de weg. Rust 3-0.

Direct na de pauze kreeg Daan Verlijsdonk in het centrum de bal aangespeeld. Hij frommelde zich door de defensie en kon zo op de uitkomende doelman afgaan. Met een soort sliding beroerde hij de bal en zag dat de bal langs de doelman tergend in het doel verdween, 4-0.

Door een drietal wissels liet trainer Richard Kleuskens ook de bankzitters aan het werk zetten. Het spelpeil zakte wat doordat de concentratie mede door de grote voorsprong te wensen overliet. De regen was een spelbreker om van goed voetbal sprake te zijn.

In de slotfase verzuimden de oranjemannen om de score uit te bouwen. Verschillende riante pogingen gingen verloren. In ieder geval Wittenhorst speelde zeker voor de pauze een keurige wedstrijd.

Komende donderdag 5 april speelt Wittenhorst thuis tegen de Ster uit Stein de kwartfinale in de strijd om de beker. Nog nooit is Wittenhorst zover gekomen en bij winst is een plek beschikbaar in de landelijke TOTO-bekercompetitie. Alle aandacht gaat dus naar deze wedstrijd. En als klap op de vuurpijl komt SV Venray zondag 8 april naar Horst.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Peeters, Vanlijsdonk (57. van Asten), Hanssen (69. Hendriks), Heijnen, Derks, Daniels (50. van Rensch).