Zaal 1 neemt eerste horde

28 januari 2013

Zaal 1 is beland in een belangrijke periode waarbij het afstand kan nemen van de directe concurrentie in de strijd om het kampioenschap.

De eerste horde heeft Wittenhorst afgelopen weekend genomen.

Zaal 1 heeft zonder kleerscheuren de vooraf gevreesde zaterdagwedstrijd tegen ZVV Venlo 2000 overleeft. Dankzij de afgelastingen van het veldvoetbal kon Horst in zijn geliefde basisopstelling aantreden.  Dit was nodig ook want ook ditmaal had Zaal 1 in het begin grote moeite met de tegenstander. Het blijft verrassend dat Venlo 2000 pas aan de onderzijde van de middenmoot is terug te vinden.

Wittenhorst koos ervoor om vanaf het begin druk te zetten. Desondanks was het aan ZVV Venlo om na 4 minuten de score te openen. Wittenhorst liet zich echter niet van de wijs brengen en bleef jagen op het eerste doelpunt. Helaas stonden de uitstekende keeper, paal en lat een gelijkmaker nog in de weg totdat Vincent via een counter na ruim een kwartier, middels een prachtige stift, de keeper wist te verschalken.  Ook Venlo bleef gevaarlijk maar Gijs keepte een degelijke pot en ook de verdediging (Bart, Dennis) stonden hun mannetje.  5 minuten voor het rustsignaal zorgde Daan via een verwoestend schot voor de 2-1 voorsprong.

RUST

In een tijdsbestek van 3 minuten net na het fluitsignaal gooide Wittenhorst de wedstrijd definitief op slot.  Bart V. via een lijpe schuiver (Counter Daan > Bart Z > Bart V) zorgde voor de 3-1 en even later scoorde Daan door een terugvallende bal, na een prachtige actie Vincent, voor de 4-1. ZVV Venlo was van slag en gedisciplineerd werd er door Zaal 1 naar het eindsignaal toe gevoetbald. Das Futsalphantom (Peter) pikte nog zijn goaltje mee (al bleek hij ditmaal de keeper te hebben omgekocht Wink want deze ging wel er opzichtig in de fout!).  Venlo scoorde enkele minuten voor tijd ook nog een keer en zorgde daarmee voor de eindstand van 5-2.

Doordat de directe concurrenten ZV Lake Valley (nr 3) en Beringe (nr 2) onderling gelijkspeelde staat Zaal 1 nu daadwerkelijk alleen aan kop (met 1 wedstrijd minder).

1. Wittenhorst      15           12  1  2                  37 pnt
  2. Beringe            16           11  3  2                  36 pnt
  3. Lake Valley      16           11  2  3                  35 pnt

Maandag 28 januari staat de tweede horde op het programma. Wittenhorst mag dan aantreden tegen de huidige nummer 2, Beringe.  Helaas zal dit gebeuren zonder enkele basisspelers die genieten van enkele drankjes Smile tijdens de Gekke Maondaag in Grubbenvorst. Dus laten we hopen op een goed resultaat.

1 week later is de nr 3 (tevens horde 3), Lake Valley aan de beurt. Altijd een lastige tegenstander.

Als Wittenhorst beide wedstrijden met een goed resultaat weet af te sluiten is Zaal 1 goed op weg naar een hernieuwd kampioenschap in de 2de klasse (na afgelopen seizoen jammerlijk te zijn gedegradeerd door een KNVB herindeling).