Zaal 1 verslaat nr 2 Beringe

29 januari 2013

Op papier een onvervalste topper  (nr 1 Wittenhorst vs nr 2 ZVV Beringe) maar in de praktijk allerminst.

Beringe speelde weer hun bekende spelletje (of antispelletje!); handbal verdediging optrekken op de eigen helft en loeren op een eventuele fout van de tegenpartij om daarna genadeloos toe te slaan.

Zaal 1 liet zich niet uit de tent lokken en tikte de bal rustig rond. Wittenhorst was vanaf de 1ste minuut de betere en bovenliggende partij. Dit resulteerde al in een snelle, ondanks verdedigend blok, voorsprong. Vincent counterende (koekje van eigen deeg!) na een aanval van Beringe en verraste de keeper (0-1).

Niet veel later zorgde Peter door het blijven jagen op de verdediging ervoor dat de keeper (die wel erg ver uit zijn eigen doelgebied was gekomen) de bal verspeelde en zodoende de 0-2 kon binnen tikken.

Wittenhorst had de wedstrijd volledig onder controle. Vinnie zorgde met een afstandschot voor de 0-3 en Bart V tikte de bal binnen nadat de keeper in eerste instantie nog een schot van Peter (counter) had kunnen keren.

Er kwamen wat meer impulsen vanuit Beringe maar ondanks de 0-4 achterstand kwamen de mannen van Beringe nog steeds niet echt uit de loopgraven!

Het was aan Zaal 1 zelf te danken dat net voor het rustsignaal Beringe de 1-4 kon binnen werken.

RUST

De concentratie leek weg bij Wittenhorst en door slap optreden kon Beringe weer terug in de wedstrijd komen (2-4).

Vincent, die de gehele wedstrijd een gretige en uitstekende indruk maakte, zorgde middens een powergoal voor een hernieuwde marge van 3 doelpunten. Helaas werd deze vrij snel daarna teniet gedaan door wederom slap optreden, 3-5.

Het was echter weer het woord aan Vincent om via een echte zaalvoetbalgoal de 3-6 op het scorebord te zetten.

Uiteraard ging het weer mis bij een dood spel moment. Zaal 1 krijgt nog altijd te veel goals tegen bij dit soort situaties en ook Beringe maakte hiervan dankbaar gebruik (4-6).

Het slotakkoord was voor Bart Z, die dankzij een lob vanaf eigen helft de bal in de goal werkte. Beringe was de laatste 5 minuten dan eindelijk begonnen met een offensiefje (incl. de keeper). Maar dit werd genadeloos door Bart Z. afgestraft.

Door deze winst doet Wittenhorst wederom goede zaken. Aanstaande maandag Lake Valley thuis. Bij winst staan alle directe concurrenten op ruime achterstand.

Ps vermeldenswaardig: Nick Zanders maakte na lang blessureleed zijn rentree als speler.

Ps 2. Gert-Jan bedankt.