Zesklapper Wittenhorst 1 tegen Nuenen

3 september 2023

In haar eerste thuiswedstrijd in de 4e divisie heeft Wittenhorst 1 grote indruk gemaakt tegen het Brabantse Nuenen. Na een wervelende fase in de tweede helft liepen de Horstenaren uit naar een 6-0 overwinning.

Vrijwel direct werd duidelijk dat het voetbal vandaag van de oranjehemden moest komen. De thuisploeg nam direct het initiatief in balbezit en domineerde het spelbeeld. De bezoekers loerden op de counter en probeerden op deze manier gevaar te stichten in de Horster defensie.

In de eerste tien minuten creëerde ploeg van trainer Van der Coelen enkele kansjes: een voorzet van Giel Beurskens werd net niet op maat bezorgd en een vrije trap van Joost van Rensch werd ternauwernood tot corner verwerkt. Uit deze hoekschop kwam bijna de voorsprong: een kopbal ging echter nipt over.

Vlak voor het half uur werden de Horstenaren opnieuw gevaarlijk uit een corner. Ook ditmaal werd een kopbal niet in een voorsprong omgezet. Vijf minuten voor rust kwam alsnog de uitgelezen kans om met een voorsprong de catacomben op te zoeken: na een overtreding op Nick Driessen wees de uitstekend leidende scheidsrechter naar de penaltystip. Jeroen Verkennis tekende via de binnenkant van de paal voor de 1-0 ruststand.

Na rust maakte het uitstekend voetballend Wittenhorst snel een einde aan de Brabantse aspiraties. In minuut 48 stormden Joost van Rensch en Nick Driessen na een uitstekende steekpass van Giel Beurskens alleen op de keeper af. Van Rensch behield het overzicht en legde de bal breed, waarna Driessen de 2-0 kon binnentikken. Tien minuten later volgde de tweede strafschop van de dag en ook deze kans liet Verkennis niet onbenut: 3-0.

Daarna ging het snel: drie minuten na het derde doelpunt legde Joost van Rensch de bal breed op spits Verkennis, die van dichtbij zijn hattrick completeerde. Amper een minuut later beloonde Van Rensch een uitstekende wedstrijd met de vijfde goal van de middag. Hoewel zijn naam niet wordt vermeld op voetbal.nl, was het toch écht Joost die de vijfde treffer van de dag noteerde.

Het slotakkoord kwam op naam van de teruggekeerde Luc van Kuijck. Na een handsbal verdiende Wittenhorst haar derde strafschop van de dag, welke door de pijlsnelle aanvaller werd gepromoveerd tot de 6-0.

Een frivool spelend Wittenhorst kreeg vervolgens nog enkele kansen om de voorsprong nóg verder uit te breiden, maar stelde zich tevreden met zes treffers. Een zorgeloze middag op sportpark Ter Horst betekent voorlopig een keurige derde plek in de 4e divisie.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Ruud Meijers, Dion van Horne, Ruben Peulen; Joep Beurskens (69. Koen Jenniskens), Nick Driessen (74. Luc van Kuijck), Daan Verlijsdonk (69. Mats van Biljouw), Jeffrey Rijkers (79. Bono Wijnhoven); Joost van Rensch, Giel Beurskens, Jeroen Verkennis (74. Willem Heijnen).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23 is met een nederlaag begonnen aan divisie 3. Op eigen veld werd er terecht met 1-3 verloren van VRC. Al snel keken de Horstenaren tegen een 0-2 achterstand aan. De bezoekers waren dan ook zeer scherp. In het vervolg van de wedstrijd wisten de oranjehemden steeds beter in het spel te komen, maar tot een resultaat kwam het niet. Volgende week op herkansing op bezoek bij Someren.
  • Wittenhorst VR1 heeft haar huid duur verkocht op bezoek bij hoofdklasser FC Eindhoven AV VR2. Ondanks een 1-1 gelijkmaker van Michelle de Wit, werd er op bezoek in Brabant nipt met 2-1 verloren. Volgende week treden de dames aan tegen Orion VR1, tevens hoofdklasser. Zij wonnen met maar liefst 10-0 (!) van Rood Wit '62.
  • Wittenhorst 2 is het seizoen begonnen met een nederlaag. Op bezoek bij het derde elftal van sv Venray werd met 5-1 verloren. Volgende week is er kans op revanche op eigen veld tegen het tweede team van Olympia '18 uit Boxmeer.
  • Wittenhorst 3, vorig seizoen nog voetballend onder de vlag van het achtste elftal, is het bekerseizoen gestart met een nipte nederlaag op eigen veld tegen het tweede elftal van Venlosche Boys: 2-3. Volgende week volgt er kans op revanche op bezoek bij het derde elftal van Melderslo. Een mooie derby in het vooruitzicht dus!
  • Wittenhorst 4 is het seizoen begonnen met een zakelijke zege op eigen veld tegen het tweede elftal van Sporting S.T.: 1-0. Volgende week volgt de tweede bekerwedstrijd op bezoek bij het vierde elftal van IVO uit Velden.
  • Ons vijfde elftal wist iets ruimer te winnen: 0-2 op bezoek bij ST SVEB/Sporting S.T. 6. Een goed begin van dit seizoen, welke ze vervolg hopen te geven op eigen veld tegen het tweede elftal van Kronenberg. Succes volgende week!
  • Een tennisuitslag (wel een zege) voor ons zesde elftal vandaag op bezoek bij V.V. Holthees-Smakt 2: 3-6. Een goed begin van het seizoen dus. Volgende week ontvangen de kameraden het zesde elftal van Volharding.
  • Ons zevende elftal is het seizoen begonnen met een nipte nederlaag tegen BVV'27 2: 2-3. Geen man overboord: volgende week volgt kans op eerherstel op bezoek bij het vierde elftal van sv United.
  • Een minimale zege voor Wittenhorst 8 op eigen veld tegen SVOC'01 3: 1-0. Minimaal of niet; drie punten zijn drie punten. Volgende week volgt de uitwedstrijd bij het negende elftal van sv Venray. Normaliter wordt in deze wedstrijd bepaald wie winnaar van de poule wordt.
  • Op bezoek bij het tiende elftal van sv Venray heeft ons negende elftal een nipte 3-2 nederlaag geleden. Niet getreurd: volgende week volgt op eigen veld tegen het tweede team van America alweer kans op eerherstel.
  • De grootste zege van dit weekend komt op naam van ons tiende elftal: op bezoek bij het vierde elftal van Meterik werd eclatant met 0-9 gewonnen. Ga zo door, mannen!