Zwaar bevochten zege Wittenhorst

8 april 2018

Onder een stralend zonnetje stond de kraker Wittenhorst-SV Venray op het programma. Voeg daarbij dat er veel publiek op dit treffen afkwam, zie hier mooie ingrediënten voor een boeiend voetbaltreffen.

Wittenhosrt startte overtuigend en had via Michiel Hanssen meteen een mogelijkheid. In de 6e min. had Thom Derks op aangeven van Frank Peeters de kans om te scoren, maar doelman Dirk van Enckevort stond in de weg.

Na dit offensiefje kreeg Venray een overwicht. Het gevaar kwam eigenlijk alleen maar uit vrije trappen en corners. Wittenhorst grossierde in het uitdelen van foute passes, te snel werd de bal aan de verkeerde kleur gegeven. Hierdoor kon de thuisclub in deze fase niet veel kansen creëren. Alleen een hoogtepunt ontstond in de 26e min. toen Wittenhorst met zijn snelheid de vijandelijke achterhoede verschalkte. Marc Daniëls gaf keurig de bal in de voeten van Michiel Hanssen en dat betekende de 1-0.

Vlak voor de pauze ontsnapte Wittenhorst toen een afgeslagen corner door Stijn Brinkman ineens op doel werd geschoten. De bal spatte onderkant lat het veld weer in.

Na de pauze bleef Wittenhorst toch wel het gevaarlijkst. Michiel Hanssen ondernam  in de 49e min. een solo dat slechts eindigde met een schot langs het doel. De obstructie op Michiel werd helaas niet door de wisselvallige scheidsrechter op waarde getoetst. Echter het was slechts uitstel van executie. Alle aandacht zou in de 55e min. gaan naar een sublieme aanval van Wittenhorst. Michiel Hanssen gaf de bal op de inkomende Rob Zanders die de bal achter de doelman in het net deed belanden, 2-0.

Wittenhorst leek de wedstrijd op slot te hebben, maar SV Venray probeerde er toch nog iets van te maken. Uit een ongevaarlijke plek op de rand van de 16 vielen twee spelers. de scheidsrechter wees onbegrijpelijk naar de stip. Dit buitenkansje werd door Dimitrios Touratzidis benut en zo stond het ineens 2-1.

De spanning droop er toen van af. In dit laatste kwartier kon nog alles gebeuren. De scheidsrechter deed ook nog een duit in het zakje om acht minuten aan tijd bij te tellen. Het bleef tenslotte bij deze krappe zege, waarbij Wittenhorst in de strijd bleef om de bovenste plaatsen. SV Venray zal nu alle zeilen bij moeten zetten om van de gevarenzone weg te blijven.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, van Asten, Bart Zanders, Hattu, Peeters, Verlijsdonk (56. Hendriks), Hanssen (70. van Rensch) , Daniëls, Derks, Heijnen (46. Rob Zanders).