Afgetekende overwinning Wittenhorst

5 november 2017

Na wat mindere uitslagen kwam Wittenhorst tegen laagvlieger FC Hoensbroek met een ruime overwinning uit het strijdperk. Deze zege kwam Wittenhorst natuurlijk goed uit. Immers de twee koplopers speelden tegen elkaar. Winst betekende dus bijblijven in de top.

De wedstrijd begon overigens erg afwachtend. De Zuid-Limburgers namen brutaal het heft in handen. Dit offensiefje duurde niet lang. De oranjemannen namen direct over en vooral over de linkervleugel zorgde Wittenhorst voor het meeste gevaar. In de 5e min. kwam het eerste gevaar. Rob Zanders ondernam een mooie solo en kon pas gestrand worden op de doellijn. Dit was dus het teken dat het eerste doelpunt vlug zou vallen. Een steekbal van Rob Zanders zette Marco Daniëls vrij voor doel en dit betekende de verdiende 1-0.

Wittenhorst bleef maar doorgaan. Een doelpunt van Daan Verlijsdonk werd nog verhinderd door doelman Kay van Eijk. FC HOensbroek kon maar moeilijk uit de druk ontkomen. Toen verdediger Bart Spreeuwenberg zich voorin meldde kon hij slechts bij zijn shirt tot staan gebracht worden. De toegekende penalty werd feilloos door Rob Zanders binnengeschoten, 2-0.  Enkele minuten later was de wedstrijd gespeeld. Wederom was het Rob Zanders die een fijne actie kon verzilveren, 3-0.

Met deze ruststand was het een heerlijke gang richting kleedlokaal. Na de thee eenzelfde spelbeeld. Reeds in de 55e min. werd Rob Zanders vrij voor doel gezet en dit betekende de 4-0. Een hattrick dus van Rob.

In de 62e min. een curieus moment. De voorzet van Stevie Hattu belandde van dichtbij op het hoofd van Rob Zanders. Diens poging ging binnenkant paal en op de doellijn bleef de bal liggen. De honger van de supporters was hiermee nog niet gestild. De fraaiste treffer kwam van de voet van de goed spelende Marco Daniëls. De poeier die hij produceerde kreeg zijn beloning, de bal verdween in de linkerbovenhoek achter de vergeefs duikende doelman, 5-0.

Trainer Ales Jurcik kon met een gerust hard wissels toepassen. Het spelletje was gespeeld, waardoor de wedstrijd eigenlijk als een nachtkaars uit ging. Maar eerst kon Thom Derks nog de zesde op het scorebord laten verschijnen. In een wirwar van spelers kon hij tenslotte doeltreffend afronden, 6-0.

Wittenhorst vond het zo wel welletjes. Het overwicht en de vele kansen die ontstonden werden FC Hoensbroek bespaard. Wittenhorst boekte een duidelijk grote zege. Een tweede plaats op de ranglijst is nu hun deel. Komende week staat de competitie een week stil.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Peeters (68. Hanssen), Hendriks, Verlijsdonk, Daniëls (76. Blenckers), Heijnen, Rob Zanders (68. Derks).

Resultaten selectieteams

Wittenhorst 2 had de zware taak om koploper Rhode 2 punten afhandig te maken. De resultaten van de Horstenaren waren de laatste weken uitstekend en daarom waren de verwachtingen hoopgevend. Het werd inderdaad een uitstekende partij. Tot 5 min. voor tijd was de stand 2-1. Toen kwam Rhode met een hevig offensief. Na een afgekeurde treffer werd het alsnog 2-2. In de laatste minuten een bizarre slotfase. Het werd 2-3 en werkelijk in de laatste seconde konden de oranjemannen de verdiende gelijkmaker in de touwen werken na een mooie actie van Joris Peelen.

Doelpunten: Stan Spee, Nicky Zanders, Joreno v.d. Ven.

Lijstaanvoerder Wittenhorst VR1 speelde in Brunssum wederom een puike wedstrijd. Ook hier werden de drie punten behaald. Volgende wedstrijd staat de eerste periode op het spel.