D1 verslaat meisjes Mönchengladbach D1.

21 oktober 2013

Afgelopen zondag speelde de D1 een oefenwedstrijd tegen de Meisjes D1 van Borussia Mönchengladbach. Deze wedstrijd werd gepland bij de “transfer” van Kim Everaerts naar het Duitse team.

Vooraf zijn er natuurlijk de nodige speculaties, wat moeten we verwachten, dit zijn meisjes die drie keer per week trainen en in een jongenscompetitie meedraaien in Duitsland. Daar zullen we niet zomaar mee afrekenen?

D1_actie_2.jpg

De eerste helft start met 2 zoekende teams, waarna RKsv Wittenhorst langzaam het initiatief naar zich toe trok.  Al snel echter trok het thuis spelende team het initiatief naar zich toe en kwam op een 4-0 voorsprong door achtereenvolgens Gidi, Niek (2x) en Bono.

D1_actie_3.jpg

In de tweede helft speelde Wittenhorst slordiger, weet toch nog de 5-0 te scoren via Mees, waarna BMG de eerste tegentreffer scoort. Via nog een keer Mees wordt de 6-1 gescoord, waarna door een slordigheidje achterin BMG in de gelegenheid wordt gesteld de stand nog terug te brengen naar 6-2.

Een leuke wedstrijd, waarin Kim centraal achterin haar “mannetje” stond en liet zien bepaald niet de minste te zijn. Voor Wittenhorst was er, naast de overwinning, natuurlijk de trots dat een talent uit Horst zich weet te handhaven bij een vooraanstaande Duitse vereniging. We wensen Kim veel succes in het vervolg van de competitie.

De wederzijdse tevredenheid was aanleiding om de afspraak te maken in januari in Duitsland een revanche wedstrijd te organiseren. Beide teams zien er naar uit.