Gretig Wittenhorst verslaat 3e divisionist OJC Rosmalen

11 augustus 2024

Wittenhorst speelde in haar 5e oefenwedstrijd een gedegen en frisse partij voetbal tegen 3e divisie club OJC Rosmalen en behaalde een fraaie 4-2 zege.  De oranje-zwarten opereerden voor rust aanvankelijk nog wat minder soepel maar boden de gasten uit Rosmalen gaandeweg de wedstrijd steeds meer uitstekend partij.

Twee fouten betekenden evenveel doelpunten, voor beide ploegen een. Eerst werd Stijn Huntjens de bal ontfutselt en kon Tom Pijnenburg in minuut 15 de voorsprong voor OJC Rosmalen laten aantekenen. Een aantal minuten later, we schrijven minuut 27, ontnam de fel storende Giel Beurskens een Rosmalen verdediger de bal en kon hij de gelijkmaker in het doel werken: 1-1. Even tevoren redde de lat OJC Rosmalen al voor een eerdere gelijkmaker. Toch wisten de gasten opnieuw de voorsprong te nemen; Rick Wels werd even uit het oog verloren en scoorde vanuit de vrijstaande linker positie raak voor OJC Rosmalen: 1-2. Met een grote kans voor Giel Beurskens, net naast mikkend met het hoofd, werd de 1-2 ruststand bereikt.

Wittenhorst opereerde in de tweede helft met verve. Met veel enthousiasme en goed lopende aanvallen werd het doel van OJC Rosmalen belaagd. In minuut 53 werd een lepe steekbal op Credo Schoonheim door hem koel benut tot opnieuw de gelijkmaker: 2-2.

Wittenhorst denderde door met fris, gretig spel. Meerdere vlotte aanvallen over veel schijven volgden. Na 63 minuten werd de bal panklaar gespeeld op de goed meegelopen Nick Driessen en dat betekende 3-2.  De snelle aanvallen bleven elkaar opvolgen en een 4e Horster treffer bleef dan ook niet uit. Tom Spreeuwenberg wist raad met een bal, die in zijn voeten recht voor het Rosmalen doel werd aangespeeld. Hij promoveerde in de 81e minuut deze kans tot de riante 4-2 voorspong.

De goed spelende Horster ploeg sloot hiermee de thuis oefencampagne af. Wittenhorst speelt op dinsdag 20 aug. om 20. 00 uur nog een keer en wel in en tegen 3e divisie club UNA in Veldhoven. Op zaterdagavond 24 augustus opent Wittenhorst de competitie om 18.00 uur thuis met de Noord Limburgse kraker in de Vierde Divisie tegen SV Venray.

Wittenhorst: Stijn Huntjens ( 46. Jens Craenmehr), Ruben Peulen ( 46. Credo Schoonheim, 57. Koen Jenniskens), Dion van Horne, Tom Driessen, Nick Driessen, Mees Meeuwissen, Giel Beurskens (72. Ruben Laugs), Milan vd Riet, Jeroen Verkennis (72. Tom Spreeuwenberg), Daan Verlijsdonk, Luc van Kuijck