Huzarenstunt Wittenhorst

3 mei 2018

De vooruitzichten voor Wittenhorst waren vooraf niet gunstig. Trainer Richard Kleuskens stond voor de taak om een 6-tal basisspelers te vervangen. Door verschillende oorzaken waren deze niet beschikbaar.  Een aantal spelers van het tweede elftal mochten de reis naar Kerkrade meemaken.

Wat er afspeelde in Kerkrade was in feite niet te beschrijven. Zo kort geleden nog met 4-1 verliezen van deze tegenstander was de wedstrijd dus met billenknijpen beginnen. Echter het hele elftal knokte voor elkaar en stond uitstekend te voetballen. Chevremont zo stil opgeklommen naar de tweede plek had aan 1 punt voldoende om de tweede periode te pakken. Het oogde in de aanvangsfase inderdaad als een eenrichtingsverkeer op het vijandelijke doel. Maar zoals gezegd stond de ploeg geconcentreerd te verdedigen.

De Horstenaren loerden op de counters, iets waar ze goed in zijn. Reeds in de 3e min. stond het 0-1. Een mooie voorzet van Ruud Meijers werd in de loop onderschept door Marco Daniels die de bal voor de doelman met een stiftie in het doel werkte. Wittenhorst bleef de gevaarlijkste ploeg en had even later bijna succes via Rob Zanders. Amper hierna had Wittenhorst de kans door Rob Zanders. De bal ketste tegen de lat.

De eerste echte kans voor Chevremont ontstond in de 21e min. Sjors Witt redde fantastisch op een poging van Marvin de Mey. Het was toch weer Wittenhorst dat het scorebord deed veranderen. Uit een vrije trap kon Rob Zanders fraai inkoppen, 0-2. Chevremont wist hier eigenlijk geen raad mee. Het probeerde de zaken te veranderen. Sjors Witt kon tot 2x toe het doel schoon te houden.

Vlak voor de pauze had Chevremont alle geluk van de wereld. Tot 2x toe leek Wittenhorst te scoren. Uit een mooie aanval schoot eerst Rob Zanders tegen de lat, uit de rebound deed Willem Heijnen hetzelfde. Pech dus.

Na de pauze kreeg de thuisclub snel hun aansluitingstreffer. Een ongevaarlijke voorzet kon Daniël Meyer inkoppen, 1-2. De spanning steeg bij Wittenhorst, want Chevremont probeerde om de gelijkmaker te forceren. De Horster ploeg bleef met volle inzet de strijd aangaan. Doordat Chevremont alle aandacht voor de aanval had, bleef Wittenhorst op de counter erg gevaarlijk. In de 57e min. profiteerde Marco Daniels super goed, hij bemachtigde de bal en ging alleen op doel af en dit betekende de 1-3. Chevremont werd in rouw gedompeld. De ploeg was diep aangeslagen en kon amper tot kansen komen. Een minpunt was in deze fase weggelegd door een rode kaart van Chevremont-speler Rodney Klinkenberg.

In de slotfase kon het goed spelende Wittenhorst de eindstand in Horst copieren. Willem Heijnen beloonde een mooie aanval. Hij scoorde de  1-4. Een onverwachte uitslag. Mede door de inbreng van een aantal spelers van het tweede elftal werd deze klus op een prachtige wijze geklaard.

Wittenhorst:

Witt, Meijers, Bart Zanders, van Asten, Bongers, Verlijsdonk, Peelen, Rubie (46. Janssen), Heijnen, Daniels (82. de Mulder), Rob Zanders (60. van de Ven).