Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 5 mei 2018

2 mei 2018

Titelkansen Wittenhorst JO19-1 stijgen!

Het gebeurt niet vaak dat een ploeg zich terugtrekt in de laatste weken van de competitie. Helaas is RVU/SV Meerssen JO19-1 deze eer toebedeeld. Doordat de behaalde resultaten tegen deze ploeg wegvallen, is de stand in de top van de Hoofdklasse veranderd in het voordeel van de ploeg van Marcel Rooijmans en William Lensen. Met nog vier wedstrijden te gaan bedraagt de achterstand op koploper Laar vier punten, terwijl Sportclub Irene op doelsaldo op de derde plek staat. De nieuwe nummer twee speelt a.s. zaterdag om 14.30 uur haar thuiswedstrijd tegen laagvlieger FC Oda JO19-1. De ploeg uit Weert vecht voor lijfsbehoud en zal met weinig vertrouwen afreizen naar Horst: van de laatste vier competitieduels werden er drie verloren en moest men maar liefst 21 tegendoelpunten incasseren. Hun eerdere ontmoeting in oktober eindigde in een 3-0 overwinning voor de ploeg van aanvoerder Luc van Kuijck. Met de confrontatie tussen concurrenten Laar en Irene in het achterhoofd, wordt het zaterdag een spannende speeldag. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 14.30 uur!

Stand:

1. Laar JO19-1                               G 16       P 38       DS: +29
  2. Wittenhorst JO19-1                     G 16       P 34       DS: +31
  3. Sportclub Irene JO19-1               G 16       P 34       DS: +18

Subtopper in de Vierde Divisie, Wittenhorst JO17-1 , gaat a.s. zaterdag op bezoek bij hekkensluiter Sportclub Irene JO17-1. De ploeg van trainers Kevin van den Berg en Stan Theeuwen speelde de laatste twee wedstrijden gelijk en kan met een zege de zesde plek verstevigen. De thuisploeg uit Tegelen vecht voor haar laatste kansen om degradatie naar de Hoofdklasse te voorkomen: met een achterstand van drie punten op nummer 11 Scharn, zijn drie punten nodig om het vege lijf te redden. De Horstenaren kunnen op twee paarden gokken: een eindklassering als nummer zes ligt binnen handbereik en daarnaast speelt men over een paar weken de halve finale van de beker tegen Weltania/Bekkerveld JO17-1. Het worden dus nog spannende, uitdagende weken. Veel succes!

Na een voetbalvrij weekend mogen de mannen van Wittenhorst JO15-1 weer aantreden in competitieverband. De ploeg van Richard Kleuskens, Peter Christiaens en Paul Ernst ontvangt om 12.45 uur hekkensluiter Brabantia JO15-1. De Eindhovenaren lijken rijp voor degradatie, maar de Brabanders komen vaak nét tekort: veel wedstrijden werden verloren met resultaten als 1-0, 2-1 en 2-0. Nummer tien Sportclub Jekerdal kreeg bijna twee keer zoveel tegendoelpunten dan de aankomende tegenstander. De Horster jongens hebben nog veel in eigen hand: wanneer de laatste wedstrijden allemaal in drie punten worden omgezet, zal een tweede plek in de Derde Divisie een feit zijn. De defensie zal dan wel op zijn hoede moeten zijn: in de laatste drie wedstrijden kreeg men maar liefst negen tegendoelpunten te verwerken. De vorige confrontatie in oktober werd met 2-0 gewonnen door de oranjehemden. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 12.45 uur!

Aanstaande zaterdag gaat Wittenhorst JO13-1 op bezoek bij de hekkensluiter van de Derde Divisie: Bruheze JO13-1. De Brabanders wonnen slechts twee van hun zeventien competitieduels en lijken al gedegradeerd. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres staat daarentegen keurig tweede en kan de komende weken deze plek officieel bemachtigen. De getalenteerde ploeg is al ongeslagen sinds 18 november en is het enige team dat koploper VVV-Venlo JO12-1 punten heeft weten af te snoepen. Wanneer aanstaande zaterdag in Helmond de drie punten worden gepakt, betekent dit alweer de tiende wedstrijd op rij zonder nederlaag. Succes mannen!

De dames en heren van Wittenhorst JO12-1 hebben de smaak te pakken: de laatste twee competitieduels werden gewonnen en hierin scoorden zij maar liefst tien keer! Aanstaande zaterdag staat er een thuisduel op het programma tegen Wilhelmina JO12-1 uit Den Bosch. De Brabanders hebben vier punten minder dan de Horster ploeg en verloren de laatste drie wedstrijden. Hierin kregen zij maar liefst achttien tegendoelpunten om de oren. De ploeg van Jan Beijers, Ramon Tijssen en Jordi Boeksteijn kruipt langzamerhand richting de top van de Eerste Klasse. Wanneer ook a.s. zaterdag wordt gewonnen, komt een top-drie plek dichtbij. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 10.30 uur!