Kennismaken met het hoofdbestuur: Bob Obers

15 december 2017

Wie zitten er in het hoofdbestuur van RKSV Wittenhorst, wat doen zij voor de club en wat is hun achtergrond? De komende weken worden alle tien de bestuursleden uitgelicht en voorgesteld. Vandaag Bob Obers, bestuurslid Communicatie en PR.

Privé
Bob: "Ik ben Bob Obers, 31 jaar oud. Ik ben geboren en getogen in Lottum, maar sinds een aantal jaren woonachtig in Horst. Ik ben zeer actief in het verenigingsleven. Naast mijn functie bij Wittenhorst speel ik slagwerk en ben ik voorzitter van Slagwerkgroep Drums & Roses in Lottum. Verder zit ik in het bestuur van Stichting Rozendorp Lottum, die iedere 2 jaar het Rozenfestival organiseert. Sportief ben ik ook. Niet als voetballer, maar ik volg wekelijks een bootcamp les en ben als hardloper nu aan het trainen om volgend jaar een marathon te lopen. Als er nog ergens tijd over is, dan reis ik ook graag de wereld rond om mooie landen te verkennen."

"Ik ben bij Wittenhorst sinds vorig seizoen bestuurslid Communicatie & PR", aldus Bob. "Deze functie houdt in dat ik de commissie aanstuur die alle communicatiezaken regelt. Denk bijvoorbeeld aan het houden van deze interviews en het plaatsen van andere facebookberichten. Maar we houden ons uiteraard ook bezig met de website, social media, pers, drukwerk en het ondersteunen van andere commissies bij communicatievraagstukken.

Toen ik vorig seizoen begon, zijn we ook met een nieuwe commissie aan de slag gegaan. De commissie bestaat nu uit leuke groep jonge gasten die erg enthousiast zijn om de communicatie bij Wittenhorst naar een hoger plan te tillen. Volgens mij lukt dat aardig, maar we hebben ook nog volop plannen om nog meer stappen te zetten."

Werk
Bob: "Ik ben na mijn studie aan de slag gegaan bij Munckhof, waar ik nu communicatieadviseur ben. Ik denk dat iedereen Munckhof wel kent van de bussen en taxi’s, maar wat veel mensen niet weten is dat Munckhof ook de zakenreizen (vliegtickets, hotels, enz.) voor veel bedrijven in Nederland verzorgt. Ik ben voor mijn werk de hele dag met communicatie bezig. Dit gaat van het schrijven van blogs en artikelen tot het maken van filmpjes en het adviseren van collega’s over communicatie. Een leuke uitdagende baan bij een echt Horster bedrijf dat volop in ontwikkeling is."