WITTENHORST JO19-3 EN JO17-4 KAMPIOEN! + verslag selectieteams

16 december 2017

Het Wittenhorst JO19-3 van trainers/leiders John Verhaegh, Leon Bartels en Kees van Hegelsom heeft na een 0-6 overwinning bij SVOC JO19-1 de titel in 3e Klasse 302 in de wacht gesleept.

De mannen begonnen op 23 september met een thuiszege op SV Lottum JO19-1. Onderweg werden ook de altijd beladen derby’s tegen SV Venray, Venlosche Boys, Sparta ’18 en ST Meterik/America in winst omgezet. Tegen Ysselsteyn en SV Oostrum werd met 1-1 gelijkgespeeld. Pas op 2 december leed de Horster ploeg haar eerste nederlaag, in een thuiswedstrijd tegen Hegelsom JO19-1. Omdat de resterende wedstrijden niet meer ingehaald kunnen worden, is de titel voor deze ploeg een feit. Proficiat mannen!

Ook Wittenhorst JO17-4 heeft de titel in de wacht gesleept. De laatste weken werden verschillende competitiewedstrijden afgelast, waardoor de ploeg van trainers Eric van Rens, Ger van Rens, Twan Verbruggen en Mario Spreeuwenberg niet meer in te halen is. Met de volle 30 punten uit 10 wedstrijden mag met recht worden gesproken van een terechte titel. Mannen proficiat!

Het Wittenhorst JO19-1 van trainers Marcel Rooijmans en William Lensen heeft de kans laten liggen om zich steviger in de top-drie van de Hoofdklasse te nestellen. Op bezoek bij middenmoter SJO Weltania/Bekkerveld JO19-1 werd met 3-0 verloren. De reeks van drie overwinningen op een rij komt hiermee ten einde. De Horster mannen gaan ondanks deze nederlaag als nummer drie de winterstop in.

Wittenhorst JO17-1 heeft een mooie prestatie neergezet door op bezoek bij Scharn JO17-1 met 1-4 te winnen. De Horster doelpunten kwamen op naam van Niek van der Sterren (2), Mohammed Al Imam en Ted Verbers. Door deze puike zege gaan de Horster mannen als nummer 7 de winterstop in. Qua verliespunten staan de Horster mannen zelfs vierde; enkele afgelaste wedstrijden worden na de winterstop nog ingehaald. Wanneer de ploeg het harde werken voortzet, ligt een mooie eindklassering in het vooruitschiet.

Wittenhorst JO14-1 zag een einde komen aan haar bekeravontuur. Op bezoek bij het vooral fysiek sterkere DAW JO15-1 werd met 3-1 verloren. De Horster ploeg kwam na ongeveer twintig minuten op voorsprong door een rake penalty van Tom Driessen. Na een charge van de Schaijkse spits op keeper Jens van Kempen, moest Jules van Eijs verder als doelman. In het verdere verloop van de wedstrijd kon Wittenhorst voetballend mee, maar was het verschil in leeftijd vooral op fysiek vlak te merken. DAW won dan ook verdient met 3-1. Een mooi en knap bekeravontuur komt hiermee ten einde.

Het Wittenhorst JO11-1 van trainers Peter Roefs, Laurens van den Dungen en Rik Geurtjens heeft Deurne JO11-1 op een 0-0 gelijkspel weten te houden. De Horster ploeg is gedurende het seizoen steeds beter gaan draaien. Uit de laatste vier competitieduels werden zes punten gepakt en de laatste nederlaag dateert van 4 november. Uiteindelijk eindigen zij als negende in de Hoofdklasse. Gefeliciteerd!