Zwaar bevochten zege Wittenhorst

17 december 2017

In de laatste wedstrijd van dit jaar had Wittenhorst de taak om in Zeilberg tegen het moeilijk te bekampen ZSV het vege lijf te redden. Het was snel duidelijk dat de thuisclub vanaf het begin de toon wilde zetten. Met veel tempo en fysieke kracht waren de eerste aanvallen van ZSV. Maar uit de eerste aanval van Wittenhorst stond ineens 0-1 op het scorebord. Marco Daniels leverde een puike steekbal af op Thom Derks. Hij was op snelhed niet te houden en scoorde onhoudbaar de 0-1. Een minuut later kreeg Thom via Mchiel Daniels de bal op het hoofd aangespeeld. De bal ging over.

Vanaf dit moment schakelde ZSV met nog meer power over om Wittenhorst te bedwingen. Enkele moeilijke momenten moest Wittenhorst doorstaan. ZSV verzuimde het doel te doorboren. Dankzij doelman Sjors Witt bleef het bij deze voordelige stand. Een kans van Koen Kuunders en een mooie vrije trap kon hij onschadelijk maken. Vlak voor de pauze kogelde Rick Wiersema een vrije trap net over. Aan de andere kant moest doelman  Wouter Vaneker een kogel van Thom Derks in twee keer keren. Het bleef tenslotte bij de 0-1 stand.

Wittenhorst kreeg de tijd om te overdenken hoe het in de tweede helft beter moest. Er ging nog te veel fout. Ook ZSV probeerde met nog meer pressie de stand te egaliseren. Het eerste wapenfeit kwam dus van ZSV. Een schot schampte de paal en kwam Wittenhorst dus goed weg. Hierna ebde de aanvalsdrift van de thuisclub wat weg. Het zware veld zorgde hier ook voor.

Wittenhorst kwam hierdoor wat beter in de wedstrijd. De grote fout die dverse spelers maakten was het slechte afspelen van de bal. In kansrijke posities zaten er anders goede kansen in. De supporters konden in de 70e min. toch juichen. Thom Derks werd net over het middenveld aangespeeld. Hij zag dat de doelman zijn doel had verlaten en hij aarzelde geen moment. Het schot dat volgde verdween tot grote vreugde in het doel. Een wereldgoal.

De wedstrijd leek gespeeld. Het venijn zat hem weer in de staart. In de 94e min. kreeg ZSV een vrije trap te nemen. Rick Wiersema was aan zet en schoot deze onhoudbaar n de uiterste benedenhoek in het doel (1-2). Zou het nog fout gaan bij Wittenhorst. Bijna vanuit de aftrap toog Wittenhorst op het vijandelijke doel. Deze snelle counter leverde Wittenhorst de uiteindelijke 1-3 op. Daan Verlijsdonk kon de bal in het doel werken. Zo ontstond er toch wel een royale zege, maar het had totaal anders kunnen zijn. ZSV morste met de mogelijkheden. Een fraaie zege toch wel voor Wittenhorst.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Peeters, Hendriks, Ganssen, Bongers (73. Verlijsdonk), Derks (86. Blenckers), Daniels (75. Heijnen).