Kennismaken met het hoofdbestuur: Edwin van Rensch (2/10)

28 oktober 2017

Wie zitten er in het hoofdbestuur van RKSV Wittenhorst, wat doen zij voor de club en wat is hun achtergrond? De komende weken worden alle tien de bestuursleden uitgelicht en voorgesteld. Vandaag de vice-voorzitter van Wittenhorst: Edwin van Rensch.

Privé:
Edwin: "Ik ben 45 jaar en heb altijd in Horst gewoond, momenteel op de Noordsingel. Ik ben getrouwd met Stephanie van Rensch –Roelofs en we hebben 3 zoons: Niek (JO19-3), Kris (keeper in JO17-3) en Loek (JO15-4). We zijn een echte voetbalfamilie en we gaan ook graag naar Wittenhorst 1 kijken. We zijn daarom meestal zaterdags en zondagmiddag op het voetbalveld aanwezig."

Wittenhorst:
Edwin is al lang aan Wittenhorst verbonden. Het begon als vrijwilliger bij een team, iets wat hij nu nog steeds is. Daarnaast gaat Edwin zich de komende tijd actief bezighouden met het vrijwilligersbeleid binnen Wittenhorst. "Toen mijn oudste zoon in de F kwam, is me als ouder gevraagd of ik het leuk zou vinden om hem te coachen. Daarna heb ik verschillende jaren achter elkaar verschillende teams bij de verschillende zoons gecoacht. Teams in de F/E/D/C, wel allemaal recreatief. Momenteel ben ik nog assistent-coach bij de JO15-4. Enkele jaren geleden ben ik benaderd om de afstemming tussen Technische- en Organisatorische Zaken te verbeteren. Vanuit deze rol ben ik als bestuurslid Organisatorisch Zaken in het bestuur gekomen. Per september zal ik me als vice-voorzitter vooral bezighouden met het vrijwilligersbeleid. Tijdens mijn ervaringen bij Wittenhorst liepen we vaak als vereniging tegen dezelfde problemen aan. Veel van deze problemen zijn terug te herleiden naar het hebben, behouden en inzetten van vrijwilligers. Aan mij de taak om een structureel vrijwilligersbeleid op te zetten om zo de cultuur en de vrijwilligers van Wittenhorst ook voor de toekomst te behouden.

Werk:
Edwin: "Tot een jaar geleden was ik Operationeel Directeur bij Hotraco in Horst. Sinds een jaar ben ik Operationeel Verantwoordelijke bij de Christiaens Group in Horst. Een prachtig bedrijf in de champignonindustrie. We leveren wereldwijd complete champignonbedrijven, van de bouw tot en met de kweker. In mijn dagelijks werk ben ik veel bezig met het coachen van medewerkers, onderhouden en bouwen van structuur en het uitrollen van een internationale organisatie. Kennis en ervaring die ik weer goed kan gebruiken in mijn rol als vice-voorzitter bij Wittenhorst!"