Kennismaken met het hoofdbestuur: Ron Peters

31 januari 2018

Wie zitten er in het hoofdbestuur van RKSV Wittenhorst, wat doen zij voor de club en wat is hun achtergrond? De afgelopen weken werden alle tien de bestuursleden uitgelicht en voorgesteld. Vandaag de laatste van tien bestuursleden: penningmeester Ron Peters.

Privé:
Ron: "Ik ben Ron Peters en ben 50 jaar. Ik woon sinds 1992 in Horst en ben getrouwd met Astrid. We hebben 2 kinderen: dochter Loes en zoon Sam. Sport is een uitlaatklep voor mij; ik doe hardlopen, mountainbiken, wielrennen, fitness etc. Verder zit ik niet veel stil, ik heb altijd iets te doen. Dat zorgt er wel voor dat ik vaak tijd tekort kom omdat een dag natuurlijk slechts 24 uur duurt. Maar het is mooi om in ieder geval te streven om het maximale uit het leven te halen. Hard werken, afgewisseld met leuke dingen doen met het gezin, is een ideale mix voor mij.

Wittenhorst:
"In 1992 ben ik direct bij Wittenhorst gaan voetballen", aldus Ron. "Enerzijds vanwege het spelletje, maar anderzijds om contacten op te doen. Toen zoon Sam wilde gaan voetballen, leek het me leuk om als trainer/leider aan de slag te gaan. Dit heb ik een jaar of 5 gedaan totdat het mij beter leek dat je als vader beter gezellig bij de andere ouders kan gaan staan.
Er was behoefte aan vers bloed voor het penningmeesterschap. Uiteindelijk ben ik dit seizoen gestart als penningmeester. Ik heb me voorgenomen om een beetje hervorming door te voeren voor deze functie. Deze tijd vraagt om een frisse blik met de aandacht richting toekomst i.p.v. enkel verwerking van gegevens uit het verleden. Daarnaast zal ik al mijn taken evalueren in hoeverre ze slimmer en sneller gedaan kunnen worden, maar dit zou iedere vrijwilliger binnen Wittenhorst moeten doen. We moeten ervoor zorgen dat het leuk blijft en vrijwilligers moeten aangeven als ze teveel werk op hun bordje hebben liggen; dan moeten er mensen bij, want... vele handen maken licht werk!"

Werk:
Ron: "Ik werk als controller bij Munckhof. Dit houdt in dat ik de financiële administratie aanstuur en o.a. moet zorgen voor tijdige managementinformatie. Munckhof is een dienstverlenend bedrijf in personenvervoer (busvervoer, taxivervoer, zakenreizen). Al jaren hebben we te maken met forse groei wat inmiddels inhoudt dat we een landelijk opererend bedrijf zijn. Munckhof is een bedrijf met passie en dat is mooi om daarvan deel uit te mogen maken."