Maak kennis met Mike Roumimper

29 augustus 2024

Mike Roumimper is sinds dit seizoen verbonden aan Wittenhorst. Je zult hem vooral tegenkomen in en rondom ons krachthonk. Hier gaat hij groepstrainingen verzorgen en ook individueel met leden van onze club aan de slag. In dit interview stelt Mike zich aan jullie voor en legt hij uit wat zijn rol is.

Mike is 47 jaar en geboren in Amsterdam. “Dat Amsterdamse zit nog wel in mijn karakter. Ik ben direct en vurig. Toen mijn vader in Essen gingen werken verhuisden we naar Limburg. Ik ben de oudste van drie broers. Mijn jongste broer Sanny was een talentvol ruiter en kon goed dansen, maar koos uiteindelijk voor een danscarrière. Hij is nog steeds musicalster in Duitsland. Gary, de middelste van ons drieën en ik zijn de voetballers. Samen met mijn broer kwam ik al vrij snel in de jeugd bij VVV-Venlo terecht. Daar heb ik een aantal jaren gevoetbald. Later heb ik in Eindhoven ook nog bij PSV gevoetbald en in Utrecht bij Elinkwijk. Inmiddels heb ik een gezin en woon ik samen met mijn vriendin – ze is huisarts – en mijn dochter (10 jaar) en zoon (8 jaar) in Grubbenvorst.”

Ambities van Wittenhorst op gezondheidsgebied

Binnen Wittenhorst zijn de afgelopen tijd flinken stappen gezet op het gebied van gezondheid. Er is een health en performance-commissie opgericht waarmee we aandacht hebben voor beweging, medische begeleiding, mentale vorming en gezonde voeding. De paramedische commissie is onderdeel van dit verhaal. Ron Beurskens is hier kartrekker van en Mike maakt hier in zijn rol deel van uit. Het doel van deze commissie is het bevorderen, waarborgen en herstellen van sporters. Hierbij houden ze rekening met sport specifieke belasting en belastbaarheid. “Met de health en performance-commissie loopt Wittenhorst op dit moment echt voorop. Er zijn weinig verenigingen die op het gebied van gezondheid zulke ambities hebben en mogelijkheden bieden.”, aldus Mike.

Verschillende trainingsvormen

Mike heeft een bedrijf in Grubbenvorst (Mighty) en geeft trainingen op het Valuascollege. Na eerder actief te zijn geweest voor onder andere SV Blerick, Venlosche Boys en SV Venray is hij vanaf dit seizoen bij Wittenhorst te vinden. “Ik ga aan de slag met twee manieren van trainen: functional training en High Intensity Training (HIT). De functional training is vergelijkbaar met bootcamp. We doen daarbij oefeningen die je helpen bij dagelijkse dingen. Dit is onder andere gericht op spierkracht, mobiliteit, conditie en lenigheid. Bij de High Intensity Training gaat – je raadt het al – de intensiteit omhoog. Daarin doen we alles in de hoogste versnelling. Na de training voel je nog steeds de adrenaline in je lijf. Overigens ben ik ook actief bij de selectie. Daar verzorg ik de warming up en geef ik kracht-, snelheid-, en behendigheidstraining.”

Veel aandacht voor het individu

Mike gaat zowel in groepen als individueel aan de slag. “Wat ik belangrijk vind, is dat ik genoeg aandacht kan hebben voor de deelnemers. Dat kan door één op één met iemand aan de slag te gaan, maar ook in kleine groepen is dat nog steeds mogelijk. Het niveau van de deelnemers vind ik niet zo belangrijk en kan ook heel verschillend zijn. Iedereen is dus van harte welkom om aan te sluiten. De trainingen vinden bij goed weer lekker buiten plaats. En indien nodig maken we gebruik van het krachthonk. Een eerste groep van 9 deelnemers heeft zich inmiddels aangemeld. Daar ga ik binnenkort mee aan de slag.”

Wittenhorst als warm bad

Als gevraagd wordt naar Mike zijn indruk van de eerste weken bij Wittenhorst begint hij te lachen. “Het voelde vanaf het eerste gesprek direct goed. Als een warm bad. Ik ervaar dat er veel beweging zit in de club en dat er veel ambitie is. De mensen hier willen echt samen iets moois neerzetten. Daar wil ik graag onderdeel van zijn. Daarnaast vind ik het ook gewoon belangrijk dat deelnemers van mijn training met een glimlach naar huis gaan. Hopelijk zien we elkaar snel op het sportpark!”

De mogelijkheden

Als lid van Wittenhorst kun je tegen een aantrekkelijk tarief gebruik maken van de trainingen die Mike aanbiedt. Er zijn een aantal mogelijkheden:

• Je wordt onderdeel van een vaste groep. Je betaalt €65,- voor 10 trainingen van een uur. Daarvoor dien je zelf een groepje van 8  tot 10 personen bij Mike aan te melden.
  • Je koopt een strippenkaart en kunt aansluiten bij bestaande groepen. Hiermee creëer je dus wat flexibiliteit voor jezelf. Je hoeft namelijk niet zelf zoals hierboven een groep samen te stellen maar je sluit (eventueel met een vriend of vriendin van je) aan bij een groepje. Je betaalt €75,- voor 10 trainingen van een uur.
  • Je krijgt personal training van Mike. Dit kost €53,- per uur. Hierin is enige flexibiliteit als je met twee personen komt, dan is de prijs lager.

De blokken waar Mike zijn trainingen geeft zijn; maandag 18.00 - 21.00 uur, woensdag 18.00 - 21.00 uur, vrijdag 18.00 - 21.00 uur en zaterdag 9.00 - 12.00 uur.

Enthousiast en zin om aan de slag te gaan? Neem dan gerust contact op met Mike via 06 29 55 76 67 of info@mightytraining.nl