Nog enkele plekken vrij voor trainerscursus Voetbalcoach 1 Junioren

31 augustus 2024

Wij hechten we veel waarde aan de ontwikkeling van onze trainers en coaches. Daarom zijn we verheugd om aan te kondigen dat er binnenkort weer een nieuwe opleidingsmogelijkheid van start gaat: de KNVB Voetbalcoach 1 Junioren cursus. Deze cursus is speciaal ontworpen voor iedereen die zich wil verdiepen in het trainen en coachen van voetballers in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar. Er zijn nog enkele plekken vrij.

Wat houdt de cursus in?

De KNVB Voetbalcoach 1 Junioren cursus is een uitgebreid opleidingsprogramma dat bestaat uit 8 bijeenkomsten, verspreid over een periode van 12 tot 14 weken. De bijeenkomsten vinden plaats op ons sportpark, in de avonduren, en duren ongeveer 3 uur per keer. Tijdens deze cursus leer je alles wat je moet weten om een succesvolle voetbalcoach voor junioren te worden. Voor meer informatie over de cursus, kun je ook terecht op de website van de KNVB via de volgende link: KNVB Voetbalcoach 1 Junioren.

Onderwerpen die aan bod komen:

• De rollen en taken van een voetbalcoach
  • Het geven van trainingen aan Onder 13 t/m Onder 19-spelers
  • Het coachen van wedstrijden van Onder 13 t/m Onder 19-spelers
  • Het begeleiden van spelers in deze leeftijdscategorie
  • Leeftijdsspecifieke kenmerken van juniorenspelers
  • De vier kwaliteiten van een voetbalcoach
  • De vier gouden trainingsprincipes
  • De wedstrijdvorm 11 tegen 11

Ervaringen van eerdere deelnemers

Tijdens de vorige cursus, de KNVB Pupillencursus, hebben zeven van onze vrijwilligers met succes hun vaardigheden als jeugdtrainer verder ontwikkeld. De cursus gaf hen niet alleen theoretische kennis, maar ook praktische handvatten om direct toe te passen bij hun teams. Deelnemers benadrukten hoe waardevol het was om zowel theorie als praktijk te combineren, en om te leren van feedback van medecursisten. Dit keer biedt de Voetbalcoach 1 Junioren cursus je dezelfde rijke leerervaring, met een focus op de oudere jeugd. Je hoeft niet per se al de Pupillencurcus gedaan te hebben om je hiervoor aan te melden.

Waarom deelnemen?

Of je nu al ervaring hebt als jeugdtrainer of voor het eerst overweegt om aan de slag te gaan met het trainen van junioren, deze cursus biedt jou de tools en kennis die je nodig hebt. De cursus is een uitstekende kans om je verder te ontwikkelen als trainer en om het verschil te maken voor onze jeugdspelers.

Praktische Informatie:

• Startdatum: Eind september 2024
  • Locatie:  Wittenhorst Sportpark
  • Kosten: Deze cursus wordt volledig vergoed door de club.

Interesse?

Ben je enthousiast geworden en wil je meer weten of je aanmelden? Neem dan contact op met Frank Zanders (CTZ – Kaderopleiding) via 06-55696619 of frankzanders@rksv-wittenhorst.nl.

Wij hopen dat veel van onze enthousiaste vrijwilligers deze kans aangrijpen om hun kennis en vaardigheden verder uit te breiden!