Opnieuw derbywinst Wittenhorst tegen Venray

26 mei 2024

Wittenhorst 1 heeft het seizoen op waardige wijze afgesloten. Het voorproefje van een paar uur eerder met  Wittenhorst en SV Venray prominenten werd nog gelijkgespeeld met 3-3. Ons eerste elftal wist opnieuw heel goed voetbal en een flinke dosis vechtlust te combineren en werd de derby op bezoek bij Venray meer dan verdiend gewonnen: 2-4.

Prominenten SV Venray en Wittenhorst in het voorprogramma

Tegen de klok van 16:00 was er al een spannend voorprogramma op de Super Saturday van SV Venray. Oud spelers en prominenten namen het tegen elkaar op als voorproefje van de derby later die middag. Met onze burgemeester Ryan Palmen als coach zag het er lang uit alsof Wittenhorst ging winnen, maar Venray kwam goed terug en uiteindelijk liepen de heren na 40 minuten met een 3-3 de mat af. Een leuke en sportieve pot.

prominenten-oud-wittenhorst-sv-venray-derby.jpeg

Snelle goals

De Horstenaren gingen fel van start en al in de eerste minuut leverde dit gevaar op. Een kopbal van Rijkers stuitte op een speler van de thuisploeg en een gevaarlijke voorzet werd onschadelijk gemaakt. De goede start werd wel beloond met een snelle goal: al in de vierde minuut scoorde Joost van Rensch de openingstreffer. Hier kon echter niet lang van worden genoten: amper twee minuten later maakte Jeroen Vullings gelijk. Weer twee minuten later schoot spits Niek Versteegen uit kansrijke positie over.

Gevaar

In de fase die hierop volgde, hadden de bezoekers het betere van het spel en creëerde het enkele kansen. Daan Verlijsdonk kwam een teenlengte tekort om een indraaiende bal te toucheren en ditzelfde gold voor Giel Beurskens, die een mooie steekpass nipt miste. Waar het er sterk op leek dat Verkennis een strafschop verdiende na een pittige overtreding (maar deze niet kreeg), moest Roel van Rens handelend optreden om een achterstand te voorkomen.

Voorsprong

De wedstrijd had daarnaast een fel karakter. Enkele pittige overtredingen werden bestraft met een gele kaart. Dion van Horne moest voor rust al de strijd staken. Willem Heijnen viel in en mocht zo in zijn laatste wedstrijd flink wat minuten maken. Vrijwel direct kopte hij over het doel van Sjors Witt. Het was meer dan verdiend dat Wittenhorst mocht gaan rusten met een voorsprong: Luc van Kuijck wist beheerst af te ronden. De gasten mochten wel van geluk spreken dat de thuisploeg vlak voor rust niet gelijk wist te maken.

Vrije trap

Wittenhorst zat overduidelijk goed in de wedstrijd. Het was dan ook een fikse domper dat bij een vrije trap van de gastheren de bal van richting werd veranderd en zo in het doel van Van Rens belandde. Gelukkig bleven de Horstenaren niet bij de pakken neerzitten en bleven ze het betere van het spel houden. Vlak voor het uur kreeg Aron Franssen zijn tweede gele kaart na een pittige overtreding. Met een man meer gingen de bezoekers op zoek naar de derde overwinning op een rij.

Treffers

Deze derde zege op een rij kwam er. In de 69e minuut kopte Willem Heijnen in zijn laatste wedstrijd de 2-3 tegen de touwen. Zo'n tien minuten voor tijd mocht Kevin van Asten invallen en de aanvoerdersband dragen in zijn allerlaatste wedstrijd voor ons eerste elftal. Hij en zijn teamgenoten mochten nog één keer juichen: in de 88e minuut scoorde Joost van Rensch in zijn laatste wedstrijd zijn tweede van de middag.

Het was duidelijk dat Wittenhorst gebrand was op de zege en dat trainer Van der Coelen niets cadeau wilde geven aan zijn nieuwe club. Met deze derde overwinning op een rij eindigt Wittenhorst in haar eerste seizoen in de 4e divisie op een toch wel verdienstelijke 11e plek.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Joep Beurskens (46. Koen Jenniskens), Dion van  Horne (38. Willem Heijnen), Bono Wijnhoven, Jeffrey Rijkers, Nick Driessen, Daan Verlijsdonk (75. Tom Driessen), Giel Beurskens (84. Kevin van Asten), Joost van Rensch, Jeroen Verkennis, Luc van Kuijck (75. Tom Spreeuwenberg).