Richtlijnen verplaatsen jeugdwedstrijden

24 april 2018

Door de vele afgelastingen zien we dat veel teams een verzoek indienen om een (opnieuw ingeplande) wedstrijd te verplaatsen. Voornaamste reden is het beperkt aantal spelers dat beschikbaar is op dat moment. Om zoveel mogelijk overlast te voorkomen hebben we een aantal richtlijnen beschreven voor dit proces:

1. Voordat een verzoek wordt ingediend om een wedstrijd te verplaatsen dienen teams een uiterste inspanning te verrichten om elkaar uit te helpen. Hierbij blijven we uiteraard wel de richtlijnen van het technische beleid volgen. We houden ons dus aan de spelregels om geen onacceptabele verschillen in leeftijden of spelerskwaliteiten bij elkaar te krijgen.
  2. Mocht dit uiteindelijk niet lukken dan kan een verzoek om een wedstrijd te verzetten per mail worden ingediend bij de wedstrijdsecretaris jeugd (John van Mil).
  3. De wedstrijdsecretaris jeugd bepaalt (op volgorde van binnenkomst) voor de niet-selectieteams of de wedstrijd verzet wordt. Als er bijvoorbeeld een ander "vergelijkbaar" team geen wedstrijd heeft dan heeft de wedstrijdsecretaris jeugd het recht om te zeggen dat hij de wedstrijd niet gaat verplaatsen en te verwijzen naar punt 1.
  4. Voor de selectieteams benadert de wedstrijdsecretaris de afdeling Technische Zaken of de wedstrijd verplaatst (of naar voren gehaald) moet worden of dat spelers van een ander team geleend kunnen worden.
  5. Als een wedstrijd wél wordt verplaatst zal dit inmiddels veelal naar een doordeweekse avond zijn. Dit gaat dan ten koste van een training van het eigen team maar in sommige gevallen ook van andere teams. Hierbij is de afspraak dat: a) selectieteams minimaal 1 x per week trainen (zeker de A-categorie) en b) we rekening houden met teams die nog iets op het spel hebben staan (selectie en recreatief)